سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
قطع امید شهروندان شیرازی از دولت تدبیر و امید

قطع امید شهروندان شیرازی از دولت تدبیر و امید

واکنش‌‏ها به حمله روز دوشنبه «نیروهای اجیر» به علی مطهری در شیراز هم‌چنان ادامه دارد. درهمین راستا جمعی از شهروندان شیرازی طی نامه‏‌ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرده‌‏اند که «از مسئولین فعلی دولت تدبیر و امید در این استان امید و اعتماد بریده‌‏ایم».

کیهان نوین:Ali-Motahari-saham-news6 این عده هم‌چنین گفته‌‏اند: «از این پس با تشکیل کمیته‌‏ای مردمی، گرم و پرشور به استقبال مهمانان استان فارس می‏‌رویم، مهمان‌نوازی به‌جا می‏آوریم و جرات بی‏‌حرمتی به مهمانان را از آشوب‌طلبان خواهیم ستاند.»

متن کامل نامه شهروندان شیرازی خطاب به رئیس جمهوری به شرح زیر است:

باز این چه ابر بود که ما را فرو گرفت
تنها نه من گرفتگی عالم است این

یک دم نگاه کن که چه بر باد می رود
چندین هزار امید بنی آدم است این

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام

حمله و بی حرمتی به علی مطهری خاطر همه آزاد مردان به ویژه مردم فرهنگ دوست و مهمان نواز شیراز را مکدر کرده است. ابعاد وسیع این حادثه تلخ آن هم در دولت تدبیر و امید، افکارعمومی را به خود معطوف داشته است.

خبر حمله و ناامنی که به رسانه‌‏ها رسید؛ اهل خرد و انصاف، زبان و قلم را در محکومیت عاملان و بانیان این ناگواری به کار گرفتند. مسئولین استان فارس نیز مجبور به پاسخ‌گویی شدند. دریغ این‌که استاندار فارس به جای پذیرش اهمال و سستی در برقرای امنیت و محکوم کردن تمام‌ قد آشوبگران، سعی نمود دانشگاه شیراز را درجایگاه متهم ردیف اول این حادثه غم‌انگیز بنشاند. مگر دانشجویان و مسئولین دانشگاه شیراز به جز دعوت از مهمان و درخواست تامین امنیت از شورای تامین چه کرده‌‏اند؟ آن‌ها عرفی و قانونی رفتار کرده‌‏اند و خواهان بسط فضای آزاد اندیشی در مهم‌ترین دانشگاه استان فارس هستند.

گناه اینان چیست اگرعده‌ای تمامیت‌خواه خوش ندارند صدایی جز از حنجره خود بشنوند؟ گناه اهالی دانشگاه چیست اگر عده‌‏ای سخنرانی‏‌های اصلاح‌طلبان را به اخلال می‌‏کشند، تهدید می‏‌کنند و در مقام خشونت‌ ورزی، خیابان، فرودگاه و کلانتری برای‌شان تفاوتی نمی‌‏کند. تکلیف عوامل اغتشاش و ناامنی مشخص است. درشیراز، دهان به دهان می‌‏چرخد که عده‌‏ای موتورسوار ساعت‏‌ها کلانتری«گل سرخ» را محاصره کرده‌‏اند. این عده که درهمه جنجال‌‏ها و ناامنی‏‌ها حضور دارند؛ نه خودسرند و نه خودجوش. هیچ نیروی خودسری مجهز به موتورهای سنگین، گاز اشک‌آور و افشانه فلفل نیست. این‌ها مزدورانی سازمان یافته‏‌اند که بارها در جلسات مختلف اخلال ایجاد کرده و در دانشگاه و خیابان به سخنران این برنامه‌‏ها حمله‌ور شده‌‌‏اند.

آقای روحانی
ما به موفقیت شما و دولت‏‌تان چشم امید دوخته‌‏ایم اما از مسئولین فعلی دولت تدبیر و امید دراین استان امید و اعتماد بریده‌‏ایم. از این پس با تشکیل کمیته‌‏ای مردمی، گرم و پرشور به استقبال مهمانان استان فارس می‏‌رویم، مهمان نوازی به جا می‏‌آوریم و جرات بی‏‌حرمتی به مهمانان را از آشوب‌ طلبان خواهیم ستاند. کاش پیش‌تر و بیش‌تر دراین زمینه کوشیده بودیم و کار به این‌جا نمی‌‏رسید.

مایه تاسف است که نماینده عالی دولت شما دراستان هرچه تاکنون کرده‌‏اند درجهت خشنودی تمامیت‌خواهان بوده است. اگر با برهم‌زنندگان نظم و امنیت جلسات سخنرانی برخورد می‏‌کردند، اگر برنامه‏‌های سخنرانی مهمانانی هم‌چون خانم معصومه ابتکار(معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست) و حجت السلام سروش محلاتی و دیگرانی از این دست را یکی پس از دیگری لغو نمی‏‌کردند، اگر برای سخنرانی حجت الاسلام علی یونسی(مشاور رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها) محدودیت ایجاد نمی‌‏کردند، اگر خانم الهه کولایی در بدو ورودش به شیراز را از فرودگاه به تهران باز نمی‏‌گرداندند و اگر بعد از حمله به خودرو حجت الاسلام هادی غفاری در مسیر بازگشت به فرودگاه، با مهاجمان هم‌نوایی نکرده بودند؛ امروز شاهد این همه جسارت از سوی تندروها نبودیم. افسوس که هرچه از سر خیرخواهی به نمایندگان دولت در استان تذکر دادیم و از به خطر افتادن جایگاه دولت در اذهان مردم گفتیم، در پاسخ، تنها درشتی دیدیم و تهدید شنیدیم.

آقای روحانی

ما هم‌چنان به رئیس‌جمهور برآمده از حماسه ۲۴ خرداد وفاداریم و البته امیدواریم که با جدیت و تدبیرتان به رفع مصائب پیش آمده دراستان فارس همت گمارید. نیز از فرزند مظلوم استاد شهید مرتضی مطهری به سبب آن‌چه براین نماینده شجاع رفت عذر می‏‌خواهیم و ایشان و همگان را در جبران آن حادثه تلخ به کلام شیخ شیرین سخن شیراز مهمان می‌‏کنیم.

لب خشک مظلوم را گو بخند
که دندان ظالم بخواهند کند

جمعی از شهروندان شیراز
۲۲ اسفندماه ۱۳۹۳

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'