سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زندانیان بند ۸ زندان اوین در آستانه مرگ تدریجی

زندانیان بند ۸ زندان اوین در آستانه مرگ تدریجی

به نظر می‌رسد حکومت جمهوری اسلامی با ایجاد شرایط نامناسب و در دسترس قرار دادن انواع مواد مخدر در بند ۸ زندان اوین قصد دارد زندانیان این بند را به صورت تدریجی از پای درآورد.

slide-2کیهان نوین: زندانیان محبوس در بند ۸ زندان اوین، وضعیت این بند از اندرزگاه اوین را فاجعه بار توصیف کرده اند.

به نقل از«سحام»، این بند از اندرزگاه اوین شامل چهارسالن به شماره‌های ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ است. زندانیان محبوس دراین بند از زندان اوین، درسرمای زمستان مشکلات عدیده‌ای دارند. این زندانیان به حدی از سرما رنج می‌برند که گاهی ساعت‌های متمادی درهنگام شب به دلیل سرما نمی‌توانند استراحت کنند و از نبود وسایل گرمایشی به شدت رنج می‌برند. این زندانیان به ناچار برای گرم کردن خود مجبورند در سالن‌های متراکم از زندانیان قدم بزنند تا بتوانند بدن خود را گرم نگه دارند.
هم‌چنین مواد مخدر در بند ۸ زندان اوین به وفور یافت می‌شود، هر زندانی بنا به سلیقه خود می‌تواند مواد مخدری را که تمایل دارد خریداری و مصرف کند! این درحالی‌است که مبادی خروجی و ورودی زندان اوین تحت کنترل شدید مامورین قرار دارد و شدت بازرسی‌ها به حدی است که هیچ فردی از خارج زندان نمی‌تواند وسایل غیرقابل نظارت را به درون زندان وارد کند. مشخص نیست درحالی که مبادی ورودی و خروجی زندان اوین تحت کنترل و نظارت شدید ماموران قرار دارد، مواد مخدر، آن‌هم به مقدارکافی چطور در بندهای مختلف زندان اوین به راحتی مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد؟!
براساس گزارش شاهدان عینی، به عنوان نمونه سالن شماره ۸ بند ۸ زندان اوین، که ظرفیت ۱۰۸ نفر زندانی را دارد، اکنون با تراکم ۲۴۲ نفر زندانی مواجه است، به طوری‌که زندانیان محبوس در این سالن، شب و روز در راهروهای منتهی به توالت‌های عمومی به‌سر می‌برند و مجبورهستند شب‌ها را نیز در این راهروها استراحت کنند. این زندانیان درطول شب چندین بار از خواب بیدار می‌شوند، زیرا سایر زندانیانی که قصد دارند شب‌ها به توالت عمومی سالن بروند، به ناچار مجبورند از دست و پای بقیه زندانیان عبور کرده و به بدن آنان نیز لطماتی را وارد کنند تا بتوانند مسیر منتهی به توالت‌های بند را طی کنند.
این درحالی است که مدتی‌است زندانیانی که از بند سپاه پاسداران(بند الف)، خارج می‌شوند به این بند فرستاده می‌شوند تا ایام حبس خود را در بند ۸ زندان اوین سپری کنند. هم اکنون حسین رونقی ملکی، آرش صادقی و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی دراین بند محبوس هستند و شرایط نامناسبی را سپری می‌کنند، این شرایط زمانی‌ طاقت‌فرسا می‌شود که اغلب زندانیان عادی و سیاسی محبوس در این بند دچار بیماری‌های متعدد جسمی هستند و مامورین زندان از اعزام آن‌ها به بهداری و بیمارستان خارج از زندان برای درمان جلوگیری می‌کنند. زندانیان سیاسی نیز درکنار زندانیان عادی سایر جرایم، در این بند حضور دارند.
براساس قانون، زندانیان سیاسی باید از سایر زندانیان تفکیک شوند و اصل تفکیک زندانیان سیاسی براساس نوع جرایم باید رعایت شود، اما قوه قضائیه مدتی است که با انحلال بند۳۵۰ و گسیل زندانیان سیاسی به سایر بندها و زندان‌های کشور، فعالیت غیرقانونی خود را ادامه می‌دهد و مجرای قانونی نیز برای رسیدگی به اقدامات خلاف قانون قوه قضائیه وجود ندارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'