سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
راه‌پیمایی هزاران نفر در سوگ بوریس نمتسوف در مسکو

راه‌پیمایی هزاران نفر در سوگ بوریس نمتسوف در مسکو

در شهر سن پترزبورگ، نیز دست‌کم ۲۵۰۰ نفر در تظاهرات بزرگداشت یاد بوریس نمتسوف، شرکت کردند.

تظاهرات مسکوکیهان نوین: یک روز پس از قتل بوریس نمتسوف، از بزرگترین منتقدان سرشناس ولادیمیر پوتین، هزاران نفر به یاد او در مسکو راه‌پیمایی کردند. مقامات روسیه با راه‌پیمایی روز یکشنبه (۱۰ اسفند / ۱ مارس) موافقت کرده‌ و هم زمان خاطر نشان کرده بودند که مجوز راه‌پیمایی تا سقف ۵۰ هزار شرکت کننده صادر می‌شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که در راه‌پیمایی روز یکشنبه دست کم ۱۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند. پلیس مسکو اما شمار شرکت‌کنندگان در این راه‌پیمایی را حدود هفت هزار نفر اعلام کرده است. راه‌پیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «او برای آینده روسیه کشته شد» یا «او برای آزادی روسیه می‌جنگید.»

در شهر سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه نیز دست‌کم ۲۵۰۰ نفر در تظاهراتی برای بزرگداشت یاد بوریس نمتسوف، از منتقدان اصلی پوتین شرکت کردند.

در حالی که بان کی مون خواستار رسیدگی فوری به پرونده قتل شده ویدیوی یک شبکه تلویزیون روسی چگونگی قتل را روشن ساخته است.

شبکه تلویزیونی TWZ روسیه یک فیلم ویدیویی کنترل اماکن را از صحنه سوءقصد به جان بوریس نمتسوف منتشر کرده است. این فیلم ویدیویی که گفته می‌شود شفاف نیست، مدرک جدیدی است از چگونگی کشته شدن این مخالف اصلی سیاست‌های پوتین.

شبکه تلویزیونی TWZ روسیه اعلام کرده که در این ویدیو بوریس نمتسوف در روز جمعه (۸ اسفند / ۲۷ فوریه) در ساعت یازده ‌و‌ نیم شب به وقت محلی به همراه یک زن روی پل بزرگ “مسکوا”، در نزدیکی کاخ کرملین دیده می‌شود. در این ویدیو همچنین مردی دیده می‌شود که در حال تعقیب آنهاست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'