سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دستگیری یک مرد ایرانی به اتهام جعل اسناد در تایلند

دستگیری یک مرد ایرانی به اتهام جعل اسناد در تایلند

مقام های تایلند می‌گویند یک “مرد ایرانی” را به اتهام رهبری یک شبکه بزرگ جعل پاسپورت دستگیر کرده اند.

150318142501_fake_passports_thiland_640x360_apکیهان نوین: پلیس تایلند مجموعه ای از مدارک چاپ شده و بیش از هزار گذرنامه جعلی از شصت ملیت مختلف را نیز ضبط کرده است. ملیت بیشتر این گذرنامه‌ها، اروپایی است.

مقام های تایلند می‌گویند این مرد مورل گورات نام دارد و گذرنامه خودش نیز جعلی است.

گفته می شود این شخص رهبری باندی را به عهده داشته که گذرنامه خرید و فروش می کرده و احتمالا از این طریق به جنایات تروریستی و بین المللی یاری می‌داده است.

برای قاچاقچیان انسان و مواد مخدر که به طور مکرر از مرزهای بین‌المللی عبور می کنند، داشتن پاسپورت های به اصطلاح “تمیز” که هویت آنها را پنهان کند بسیار مهم است. این افراد در صورت مسافرت با هویت واقعی خود ممکن است شک نیروهای پلیس را برانگیخته و مورد تعقیب و مراقبت قرار بگیرند.

بیش از یک سال پیش، دو ایرانی با پاسپورت‌های جعلی اروپایی سوار یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی شدند که از کوالالامپور عازم پکن بود. این هواپیما با ۲۳۹ سرنشین ناپدید شد و هفته‌ها عملیات جستجوی گسترده به نتیجه‌ نرسید.

مطابق آماری که بی‌بی‌سی طبق قانون آزادی اطلاعات به دست آورده، در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ بیش از ۱۶۰ هزار پاسپورت بریتانیایی در خارج از این کشور مفقود شده یا به سرقت رفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'