سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دادخواهی دانشجویان افغان مقیم قزاقستان برای فرخنده

دادخواهی دانشجویان افغان مقیم قزاقستان برای فرخنده

ده ها تن از دانشجویان افغان مقیم قزاقستان با برگزاری گردهمایی اعتراضی، خواهان به محاکمه کشاندن عاملان قتل فرخنده شده اند.

almate.farکیهان نوین: این دانشجویان می گویند که علاوه بر عاملان قتل، باید مقامات و افراد شناخته شده که از حادثه حمایت کردند نیز مورد بازپرس و محاکمه قرار گیرند.

این دانشجویان شام روز سه شنبه، با برافروختن شمع یاد و خاطره فرخنده را گرامی داشتند در این محفل دانشجویان دختر و پسر شرکت کرده بودند.

معترضان دانشجویان دانشگاه های مختلف شهر آلماتی قزاقستان هستند.

همچنان دانشجویان معترض، امروز در چندین دانشگاه به یاد بود فرخنده مراسم ختم قرآن برگزار کردند.

معترضان در گردهمایی گفتند که دولت روند رسیدگی به دوسیه های نسبتی عاملان قتل فرخنده را هر چه زودتر به پایان برساند و نگذارند که زمینه برای فساد و رهایی عاملان حادثه فراهم شود.

دانشجویان، قتل فرخنده را مغایر با ارزش های اسلامی و یک عمل غیر انسانی و عاملان این حادثه را افراد اوباش و مضر برای اخلاق اجتماعی خواندند.

آنها از نظام قضایی افغانستان خواستند با برگزاری محاکم عادلانه، عدالت را در برابر فرخنده برقرار کند تا به گفته آنها آبروی رفته زنان افغان اعاده حیثیت شود.

چندین شهر و برخی کشورها شاهد برپایی تظاهرات و گردهمایی در اعتراض به قتل فرخنده بوده است.

به تازگی شورای علمای کابل قتل فرخنده را محکوم کرده و اعلام کرده است که عاملان این رویداد باید به اشد مجازات محکوم شوند.

وزارت داخله کشور اعلام کرده که در پیوند با قتل فرخنده، بیست مامور پولیس و بیست و دو تن دیگر بازداشت شده اند.

قرار است که پس از تحقیق و بررسی، پرونده نسبتی این افراد به دستگاه عدلی و قضایی کشور فرستاده شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'