سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جلوگیری روسیه از شرکت سیاستمداران اروپایی در مراسم تدفین نمتسوف

جلوگیری روسیه از شرکت سیاستمداران اروپایی در مراسم تدفین نمتسوف

مقامات روسیه از ورود شماری از سیاستمداران کشورهای اروپا به این کشور برای شرکت در مراسم تدفین بوریس نمتسوف جلوگیری کرده است.

IMAGE634372468284311010کیهان نوین: جنازه آقای نمتسوف در ساختمان مرکز ساخاروف در مسکو قرار دارد و انتظار می‌رود هزاران نفر در مراسم امروز شرکت کنند.

رئیس مجلس سنای جمهوری چک و یک نماینده لتونی در پارلمان اروپا از جمله افرادی بودند که از فرودگاه مسکو به کشورهایشان بازگردانده شده‌اند.

آلکساندر ناوالنی، از رهبران مخالفان دولت روسیه نیز اجازه خروج از زندان برای شرکت در مراسم تدفین را نیافته است.

در مقابل، دولت روسیه به دوست دختر اوکراینی آقای نمتسوف اجازه داده تا کشور را ترک کرده و نزد خانواده‌اش در اوکراین برود.

جان میجر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا که در مسکو حضور دارد، خواهان تحقیقات کامل و شفاف در باره ماجرای قتل آقای نمتسوف شده است.

مراسم تدفین بعد از ظهر امروز در قبرستان ترویکورووسکویه در جنوب غربی مسکو و در محلی برگزار می‌شود که آنا پولیتکووسکایا، روزنامه نگار سرشناس روسیه نیز در آنجا دفن شده است.

آنا پولیتکووسکایا در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۰۶، در بیرون آپارتمان خود به ضرب گلوله کشته شد.

بوریس نمتسوف یکی از منتقدان صریح‌اللهجه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بود. او جمعه شب روی پلی در نزدیکی کاخ کرملین با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

مخالفان رئیس جمهوری روسیه دولت او را به دست داشتن در این قتل متهم کرده‌اند اما ولادیمیر پوتین این اتهام را رد و قتل آقای نمتسوف را محکوم کرده است.

تا کنون کسی در این رابطه بازداشت نشده و دلیل و انگیزه مشخصی هم برای این قتل اعلام نشده است.

تصاویر دوربین مداربسته‌ای که گمان می‌رود مربوط به خودروی ضاربان باشد در یک وب‌سایت خبری نزدیک به دولت روسیه منتشر شده است. این تصاویر خودرویی را در خیابان‌های مسکو نشان می‌دهد اما هیچ نمای نزدیکی از مظنونان در آن دیده نمی‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'