سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
به گروگان گرفته شدن یک دادستان توسط چپ‌های تندرو در ترکیه

به گروگان گرفته شدن یک دادستان توسط چپ‌های تندرو در ترکیه

خواسته آن‌ها اعتراف و محاکمه ماموران پلیسی است که در قتل یک نوجوان در جنبش گزی دست داشتند.

Turkey-Kirazکیهان نوین: ظهر روز سه‌شنبه ۳۱ مارس برابر با ۱۱ فروردین، استانبول صحنه گروگان‌‌گیری شد. گروگان یک دادستان است، دادستان محمد سلیم کیراز. اعضای گروه رادیکال چپ «جبهه انقلابی آزادی‌بخش خلق» این گروگان‌گیری را انجام داده‌اند. خواسته آن‌ها اعتراف و محاکمه ماموران پلیسی است که در قتل یک نوجوان در جنبش گزی دست داشتند.

این گروگان‌گیرهای نقاب‌دار به میدان دادگستری استانبول حمله کرده و دادستان محمد سلیم کیراز را گروگان گرفتند. پس از آن تصویر یکی از مهاجمان در حالی که اسلحه خود را به طرف سر دادستان نشانه گرفته، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

طبقه ششم ساختمان میدان دادگستری استانبول در اشغال ماموران امنیتی ترکیه است. آن‌ها خیابان‌های منتهی به منطقه را نیز بسته‌اند. رسانه‌های ترکیه عصر روز سه‌شنبه از مذاکره ماموران امنیتی با گروگان‌گیرها خبر داده‌اند. تعداد گروگان‌گیرها هنوز مشخص نیست.

مردان نقاب‌دار موفق شده‌اند پرچم‌ها و نشان‌های خود را در دفتر دادستان نصب کنند و با آن‌ها عکس بگیرند. آن‌ها همزمان با انتشار این تصاویر اعلام کردند که این عملیات به‌ منظور محاکمه عاملان قتل برکین الوان صورت گرفته است.

برکین الوان، نوجوان ۱۵ ساله، تابستان ۲۰۱۳ (۱۳۹۲) در جریان جنبش موسوم به «جنبش گزی» در استانبول از ناحیه پشت سر هدف شلیک گاز اشک‌آور پلیس قرار گرفت و ۲۶۹ روز در کما بود. او سرانجام پس ۹ ماه در بیمارستان جان سپرد. والدین الوان گفته‌اند فرزندشان هنگامی هدف گلوله قرار گرفته که برای خرید نان از خانه خارج شده بود.

مامور یا ماموران پلیسی که به‌سوی او شلیک کردند هنوز ناشناخته باقی مانده‌اند و کسی در این رابطه بازجویی یا محاکمه نشده است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'