سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بخشیدن ثروت تیم کوک، مدیرعامل شرکت اَپل برای مصرف در امور خیریه

بخشیدن ثروت تیم کوک، مدیرعامل شرکت اَپل برای مصرف در امور خیریه

مدیرعامل اپل ثروت خود را به امور خیریه اختصاص می‌دهد.تیم کوک، مدیرعامل شرکت اَپل که در حال حاضر موفق‌ترین شرکت سودآور جهان محسوب می‌شود، اعلام کرده ثروت خود را برای مصرف در امور خیریه به انجمن‌های انساندوستانه خواهد بخشید.

150314113601_tim_cook_640x360_gettyکیهان نوین: ثروت آقای کوک معادل ۸۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

روز شنبه (۲۸ مارس) گزارش شد که تیم کوک در گفتگو با نشریه فیوچر مگزین، گفته بنا دارد ثروت خود را صرف امور انساندوستانه کند اما ابتدا می‌خواهد خیالش از تامین هزینه‌های دانشگاه برادرزاده ۱۰ ساله‌اش راحت شود.

این تصمیم مدیر عامل اپل (تولیدکننده آیفون و کامپیوترهای اپل) در ادامه پیوستن مدیران متمول جهان به کارزاری است که حدود پنج سال پیش توسط بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت و وارن بافت، میلیاردر آمریکایی به راه افتاد و طی آن از ثروتمندان خواسته شد دست کم نیمی از دارایی خود را صرف فعالیت‌های خیریه کنند.

از آن هنگام بسیاری از چهره‌های برجسته جهان به این درخواست پاسخ مثبت داده‌اند از جمله مارک زوکربرگ، بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک و بیش از ۱۰۰ ثروتمند سرشناس دیگر.

حقوق سالانه آقای کوک، از اوایل سال ۲۰۱۴ و پس از یک افزایش ۴۳ درصدی به ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسیده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'