سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت ۶۰ نفر در چهارشنبه‌سوری مشهد

بازداشت ۶۰ نفر در چهارشنبه‌سوری مشهد

بنا به گفته فرمانده انتظامی مشهد در مراسم چهارشنبه‌سوری این شهر ۶۰ نفر بازداشت شده‌اند.

0dfw7tb72ur11gl8840-615x340کیهان نوین: فرمانده انتظامی مشهد اعلام کرده است که در مراسم چهارشنبه‌سوری این شهر ۶۰ نفر بازداشت شده‌اند.

بنا به‌گزارش رادیو زمانه به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، حجت نیکمرام، فرمانده انتظامی مشهد روز چهارشنبه ۲۷  اسفندماه گفت: «۶۰ نفر که در حوادث چهارشنبه آخر سال مزاحمت‌های شدیدی را برای شهروندان ایجاد کرده بودند در این شهر دستگیر شدند.»

نیکمرام  بدون ارایه جزییات بیشتر از این دستگیری‌ها، افزود: «دیشب در حالی که ماموران پلیس در حال تذکر و ارشاد بودند یک نفر نارنجک دست‌سازی را به سمت یکی از سربازان نیروی انتظامی پرتاب کرد.»

بر اساس ‌گفته های فرمانده انتظامی مشهد وضعیت این سرباز مناسب نیست و احتمال فوت وی بسیار بالا است.

او گفت پنج نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند که یکی از آن‌ها متهم اصلی است.

بنا بر آمار منتشرشده توسط رسانه‌های رسمی ایران حوادث چهارشنبه‌سوری امسال باعث مصدومیت ۴۲۱ نفر شده که از بین آن‌ها سه نفر کشته شده‌اند و حال چهار نفر دیگر نیز وخیم است.

مسوولان جمهوری اسلامی هر سال به هنگام برگزاری مراسم سنتی چهارشنبه‌سوری در ایران حوادث و رویدادهای جنبی آن را برجسته می‌کنند.

مراجع دینی چهارشنبه‌سوری را آیینی غیراسلامی می‌دانند.

رهبر جمهوری اسلامی نیز معتقد است چهارشنبه‌سوری «مبنای عقلانی ندارد» و «مستلزم ضرر و فساد است».

چهارشنبه‌سوری ریشه در سنت‌های کهن ایران دارد. جشن برافروختن آتش در چهارشنبه‌سوری پیش‌درآمد جشن نوروز است. مراسم سنتی این جشن از دیرباز در فرهنگ مردمان ایران زنده نگاه داشته شده‌ است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'