سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت دو مظنون به قتل بوریس نمتسوف در روسیه

بازداشت دو مظنون به قتل بوریس نمتسوف در روسیه

به فاصله یک هفته پس از قتل بوریس نمتسوف از مخالفان سیاست‌های کرملین سازمان اطلاعات داخلی روسیه خبر از دستگیری دو مظنون در این رابطه داده است.

imagesکیهان نوین: الکساندر بورتنیکف، رئیس سازمان اطلاعات داخلی روسیه روز شنبه ۷ مارس / ۱۶ اسفند در یک پیام ویدئویی که بر روی سایت شبکه یک تلویزیون روسیه منتشر شد، گفته است: «مایلم به شما اطلاع دهم که فعالیت درباره این جنایت به دستگیری دو مظنون به نام‌های آنزور گوباچف و زاور دادایف منجر شده است.»

وی با بیان این‌که تحقیقات عملیاتی و لازم به درازا کشید جزئیات بیشتری از این دستگیری ارائه نکرد و تنها به این بسنده کرد که بازداشت‌شدگان از قفقاز شمالی هستند.

بورتنیکف همچنین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان این بازداشت قرار گرفته است.

بوریس نمتسوف ۵۵ ساله که در پایان دهه ۱۹۹۰ معاون نخست‌وزیر بوریس یلیتسین بود، جمعه شب ۲۷ فوریه به ضرب چهار گلوله از پشت سر در نزدیکی کاخ کرملین کشته شد. این قتل در جهان بازتاب گسترده‌ای یافت.

ولادیمیر پوتین پس از این رویداد دستور تحقیقات درباره آن را داد و مقامات روسی برای یافتن سرنخی از ماجرا ۴۳ هزار یورو پاداش تعیین کردند. آن‌ها احتمال می‌دهند که در پشت این جنایت اسلامگرایان و یا ناسیونالیست‌ها قرار داشته باشند.

مراسم خاکسپاری بوریس نمتسوف روز سه‌شنبه ۳ مارس / ۱۲ اسفند با ادای احترام صدها تن از شهروندان و گروهی از مقامات سیاسی بین‌المللی برگزار شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'