سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افشای دومین مرکز آموزش تروریستهای سوری در ترکیه

افشای دومین مرکز آموزش تروریستهای سوری در ترکیه

امروز ترکیه به مرکزی برای آموزش تروریست های سوری تبدیل شده به طوری که منابع خبری آن کشور از وجود مکان جدیدی بعد از شهر «کر شهیر» برای آموزش «تروریست های سوری» در قالب طرح آموزش و تجهیز آنچه که مخالفان میانه رو نامیده می شود، خبر دادند.

images (9)کیهان نوین: روزنامه «آیدن لک» متعلق به جناح چپ ترکیه در این رابطه نوشته است: «رفیق اریلماز» از مخالفان دولت ترکیه و نماینده حزب مردم در پارلمان، شکواییه ای مربوط به افتتاح مرکزی برای آموزش «تروریست های سوری» در شهر «هاتای» به دادستان عمومی ارایه داد تا تحقیقات لازم در این زمینه صحت و سقم این اقدام صورت گیرد.

آریلماز گفت که با انتشار این خبر، اهالی منطقه از حضور سوری ها در شهر شکایت کرده و وضعیت شهر بحرانی شده است.

نماینده پارلمان ترکیه نیز عنوان کرده است که افتتاح پادگان آموزشی جدید همانند اقدامی خطرناک علیه جان و سلامت ساکنان شهر به شمار می رود.

در این گزارش همچنین آمده است که دولت عدالت و توسعه با آتش بازی می کند و این روند نشان می دهد بیشتر طرح های دولت بدون بررسی و تحقیق تدوین شده باشد.

از سوی دیگر «محمدعلی ادیب اوغلو» معاون حزب مردم در شهر هاتای به خبرنگاران گفت: «طرف های مربوط به این مسئله، شهر هاتای را برای افتتاح یک مقر نظامی برای آموزش به سوری ها انتخاب کرده اند زیرا این شهر از نظر جغرافیایی نزدیک به سوریه است.»

بر اساس همین گزارش،  مقام های وزارت خارجه و دستگاه اطلاعاتی ترکیه نیز مکان این پادگان را در شهرک اسکندرون در نظر گرفته اند و ارزیابی ها نشان می دهد ساخت و ساز در این منطقه شروع شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'