سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۹ ماه بدون حقوق و بیمه ماندن کارگران ذوب آهن اردبیل

۹ ماه بدون حقوق و بیمه ماندن کارگران ذوب آهن اردبیل

کارگران «ذوب آهن اردبیل» که از اردیبهشت ماه سال جاری با تعطیلی کارخانه بیکار شده‌اند، با ادامه یافتن بلاتکلیفی‌ ۹ ماهه‌شان، چندین بار به نهادهای صنفی کارگری استان اردبیل مراجعه کرده‌اند اما نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

imagesکیهان نوین: کارفرما به بهانه اینکه تولید در این واحد صنعتی توجیه اقتصادی ندارد، فعالیت «ذوب آهن اردبیل» را از اردیبهشت ماه سال جاری متوقف کرده و حدود ۲۵۰ تن از کارگران این کارخانه ذر ۹ ماه گذشته بیکار و بلاتکلیف بوده‌اند.

کارگران به توصیه اداره کار در ایام تعطیلی کارخانه در محل کار خود حاضر شده‌اند، اما حدود ۸ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و بیمه آنان نیز متوقف شده است. به دنبال این روند، ۱۵۸ نفر از این کارگران به اداره کار اردبیل شکایت کرده‌اند.

کارگران ذوب آهن اردبیل در ماه جاری چندین تجمع اعتراضی برای پی‌گیری مطالبات معوقه خود در محوطه کارخانه و همچنین مقابل ساختمان استانداری اردبیل برپا کرده‌اند که تاکنون بی‌تأثیر بوده است.

بر اساس ماده ۱۵۲ قانون کار، کارفرمای کارخانه ذوب آهن اردبیل موظف به تأمین سرویس ایاب و ذهاب کارگران است، اما با قطع سرویس حمل و نقل کارگران، هزینه اضافه‌ای به کارگران بیکار تحمیل کرده است.

کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل همچنین می‌گویند کارفرما در دو سال گذشته لباس و کفش ایمنی به آنان نداده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'