سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن ۲۰ پلیس در لوگر افغانستان

کشته شدن ۲۰ پلیس در لوگر افغانستان

حمله مهاجمان مسلح به ساختمان فرماندهی پلیس ولایت لوگر در جنوب پایتخت پس از دو ساعت درگیری میان نیروهای پلیس و مهاجمان پایان یافت.

???????????????????????????????کیهان نوین: در اثر این حمله بیست مامور پلیس کشته و هشت مامور دیگر زخمی شدند.

آقای درویش گفت که چهار مهاجم انتحاری حوالی ساعت یک ظهر به وقت محلی به مرکز فرماندهی پلیس حمله کردند که یکی آنها در ورودی فرماندهی و دیگری خود را در غذاخوری نیروهای پلیس منفجر کرد.

او گفت که انفجارها زمانی صورت گرفت که نیروهای پلیس برای ناهار در غذاخوری فرماندهی پلیس جمع شده بودند.

دو مهاجم دیگر که در ساختمان فرماندهی پلیس جا گرفته بودند پس از حدود دو ساعت درگیری با نیروهای پلیس، کشته شدند.

منابع محلی گفته اند که مهاجمان یونیفورم نیروهای پلیس ملی به تن داشته‌اند. گروه طالبان مسوولیت حمله به فرماندهی پلیس لوگر را به عهده گرفته است.

لوگر در هشتاد کیلومتری کابل پایتخت است و از ولایت های نسبتا نا امن نزدیک به مرکز به شمار می‌رود.

حمله امروز در پل علم مرکز ولایت لوگر، خونین ترین حمله شورشیان به نیروهای امنیتی افغان از آغاز سال 2015 میلادی است. نیروهای امنیتی افغان از دو ماه به اینسو مسئولیت تامین امنیت افغانستان را با خروج نیروهای ناتو از افغانستان به عهده گرفته اند.

حملات شورشیان در هفته‌های اخیر در شهرهای افغانستان بیشتر شده است. صبح امروز در کابل پایتخت نیز در منطقه نسبتا آرام مکروریان یک بمب انفجار کرد اما تلفاتی در پی نداشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'