سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وضعیت نامشخص فرشته طوسی در زندان اوین

وضعیت نامشخص فرشته طوسی در زندان اوین

فرشته طوسی، فعال حقوق زنان و دانشجوی دانشگاه علامه، که صبح روز پنج‌شنبه ۱۸دی‌ماه توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران درمنزل شخصی‌اش به همراه همسرش سجاد درویش و  پرستو بیرانوند، بازداشت شده است هنوز در در بند ۲- الف زندان اوین درانفرادی به‌سر می‌برد.

10891531_1388625291445672_6415972247077048286_nکیهان نوین: این فعال حقوق زنان، صبح روز پنج‌شنبه، ۱۸دی‌ماه، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران درمنزل شخصی‌اش به همراه همسرش سجاد درویش، بازداشت شده است.

۱۱صبح روز پنج‌شنبه، ماموران اطلاعات سپاه، با ورود به خانه وی، بعد از یک ساعت بازرسی فرشته طوسی، سجاد درویش و پرستو بیرانوند(دوست وهم دانشگاهی فرشته طوسی) را بازداشت کردند.

پس از بازرسی منزل شخصی او، ماموران اطلاعات سپاه، به همراه فرشته به منزل پدری‌اش رفتند و بعد از سه ساعت بازرسی و ضبط برخی از وسایل شخصی، فرشته طوسی، سجاد درویش و پرستو بیرانوند را به همراه خود بردند.

درحالی‌که طی چند روزگذشته سجاد و پرستو به قید وثیقه از زندان آزاد شده‌اند؛ اما این فعال دانشجویی هم‌چنان در بند ۲- الف زندان اوین درانفرادی به‌سر می‌برد.

به گفته‌ی دوستان «فرشته طوسی» برای این فعال حقوق زنان درحالی قرار بازداشت دوماهه صادرشده است که هنوز علت دستگیری وی به‌طور دقیق مشخص نیست و علی‌رضا رئیسیان وکیل فرشته طوسی، هنوز نتوانسته پرونده موکل خود را مطالعه کند.

در پی بازداشت «فرشته طوسی»، دوستان وی به‌منظور انعکاس آخرین وضعیت این فعال حقوق زنان در زندان و تلاش برای آزادی هرچه زودتر وی، صفحه‌ای در فیس‌بوک با عنوان «فرشته طوسی را آزاد کنید» ایجاد کرده‌اند.

لازم به ذکراست، فرشته طوسی، ۳۰ ام خردادماه سال جاری به دلیل حضورمقابل ورزشگاه آزادی برای دفاع از حق حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقه والیبال، به همراه جمعی دیگر از زنان به مدت چند ساعت بازداشت شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'