سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش مقامات آمریکايی به رزمایش مضحک دریايی سپاه پاسداران

واکنش مقامات آمریکايی به رزمایش مضحک دریايی سپاه پاسداران

مارک کرک، یک سناتور ارشد آمریکایی ضمن اشاره به اقدام سپاه پاسداران در رزمایش نظامی اخیر در انهدام ماکت یک فروند ناو هواپیمابر آمریکایی و خدمه آن، گفت: آمریکا نباید امتیازات هسته‌ای به جمهوری اسلامی پیشنهاد دهد.

2کیهان نوین: مارک کرک سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که جمهوری اسلامی یک حمله نظامی را برای از بین بردن ناو هواپیمابر آمریکایی و 5 هزار خدمه آن انجام می دهد، دولت آمریکا باید از ارائه امتیازات خطرناک هسته‌ای در مذاکرات با این رژیم خودداری کند.

این سناتور ارشد آمریکايی در ادامه گفت: ما هرگز نباید فراموش کنیم که جمهوری اسلامی که با حزب الله و سایر گروه‌های نیابتی همکاری می‌کند، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها را در مقایسه با داعش کشته است.

در همین حال سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا پس از بازتاب گسترده رزمایش سپاه در تنگه هرمز در رسانه‌های غربی گفت: «به توانایی نیروهای دریایی خودمان برای دفاع از خودشان اطمینان دارم.»

رزمایش سپاه پاسداران روز چهارشنبه آغاز شد. در نخستین مرحله از رزمایش ۱۷ موشک کروز و بالستیک از شناورها، بالگردها و سامانه‌های ساحلی نیروی دریایی سپاه به ماکت ناو هواپیمابر آمریکايی شلیک شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'