سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ممنوع الخروج شدن دوباره مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان

ممنوع الخروج شدن دوباره مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان

«مولوی عبدالحمید»، امام جمعه اهل سنت زاهدان و عضو انجمن جهان اسلام از شرکت در کنفرانس سالانه این انجمن رد شهر مکه منع شد.

indexکیهان نوین: برخی سایت‌های خبری خبر داده‌اند که «مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه اهل سنت زاهدان به همراه تعدادی دیگرازشخصیت‌های برجسته جهان اسلام به کنفرانس (رابطه العالم السلامی) دعوت شده بود، اما روز یک‌شنبه ۳ اسفند، پس از ممانعت نیروهای امنیتی از سفر به مکه، به زاهدان بازگشت.

این درحالی‌است که عبدالحمید به منظورشرکت دراین کنفرانس به تهران سفر کرده بود و همه مقدمات سفر از قبیل گرفتن ویزا و بلیط انجام شده بود اما پس از دو روزانتظار به وی اجازه ندادند عازم این سفر شود و وی ناچار شد روز یک‌شنبه به زاهدان بازگردد.

کنفرانس رابطه العالم الاسلامی با موضوع «مبارزه با تروریسم» از روز یک‌شنبه آغاز شد و به مدت دو روز در مکه مکرمه برگزار می‌شود.

انجمن جهانی اسلام(رابطه العالم الاسلامی) بزرگ‌ترین مرکزعلمی و دعوی اسلامی جهان و مقرآن در مکه مکرمه است.

این انجمن همه ساله کنفرانس‌های بین‌المللی در زمینه فقه، دعوت اسلامی و موضوعات مهم جهان برگزار می‌کند.

مولانا عبدالحمید که یکی از اعضای دائم این انجمن علمی است اسفندماه سال گذشته نیز از شرکت دراین کنفرانس با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'