سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درخواست ۳۳۷ روزنامه نگار و فعال اصولگرا از قاضی پرونده مهدی هاشمی

درخواست ۳۳۷ روزنامه نگار و فعال اصولگرا از قاضی پرونده مهدی هاشمی

۳۳۷ روزنامه نگار و فعال رسانه ای اصولگرا با انتشار نامه ای سرگشاده خطاب به محمد مقیسه، قاضی پرونده مهدی هاشمی، نسبت به “کوتاه آمدن” دستگاه قضایی در مورد این پرونده هشدار دادند.

476729-judge-hammerکیهان نوین: این روزنامه نگاران در نامه ای که سه شنبه ۵ اسفند منتشر کرده اند، پرونده مهدی هاشمی را “سنگ محک عدالتخواهی و عدالت‌گستری” در ایران دانسته و از دادگاه خواسته اند “اسیر فشارها، کوتاه آمدن‌ها و استمهال‌خواستن‌ها” نشود.

آخرین دفاعیات مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی، چند هفته پیش در دادگاه انجام شده و این متهم، در انتظار صدور حکم قضایی خود است. جلسات محاکمه مهدی هاشمی، در مرداد ۱۳۹۳ به جریان افتاد و اتهامات امنیتی و اقتصادی مختلفی علیه او مطرح شده است.

روزنامه نگاران اصولگرا، در نامه خود به قاضی مقیسه هشدار داده اند: “یقینا با شناختی که جنابعالی از مردم شریف ایران دارید، می‌دانید همان‌طور که در عبور از گردنه‌های صعب العبور نظام خون خود و فرزندانشان را فدا کردند، در برابر بی‌عدالتی هم خواهند ایستاد.”

امضا کنندگان نامه، به این قاضی توصیه کرده اند که “محکم بایستد” و حکمی که توسط وی صادر خواهد شد را “سرنوشت‌ساز” توصیف کرده اند. آنها در بخش هایی دیگر از نامه، از قاضی خواسته اند “دست های فاسد” را قطع کند و تاکید کرده اند که “جنگ پاکی و پلیدی” آتش بس ندارد.

امضا کنندگان، در عین حال نوشته اند “با توجه به هوشمندی و تدبیری” که از قاضی پرونده سراغ دارند، معتقدند وی “یقینا اجازه نخواهد داد چشم‌ها و دل‌های امیدوار به عدالت دستخوش تردید و تزلزل شوند”.

حسن شایانفر، محمدکاظم انبارلویی، مهدی فضائلی، سید نظام الدین موسوی، مهدی محمدی، مرتضی قمری وفا، عباس درویش توانگر، حسین قدیانی، محمد ایمانی، علیرضا ملکیان، کاوه اشتهاردی و تقی دژاکام از جمله امضا کنندگان نامه روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای اصولگرا هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'