سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

حضور جعفر پناهی با فیلم “تاکسی” در جشنواره فیلم برلین

برگزارکنندگان شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین، فهرست نهایی ٤۵ فیلم انتخاب شده را که حضور آنها در این جشنواره قطعی شده است اعلام کردند. فیلم “تاکسی” به کارگردانی جعفر پناهی از جمله ٤۵ فیلم انتخاب شده در این جشنواره میباشد.

download (1)کیهان نوین: برگزار کنندگان و داوران شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم “برلین”، در روز پنجشنبه آینده/۵ فوریه ٢٠١۵، نسبت به انتخاب ٢٣فیلم از فهرست ٤۵فیلمی که رسماً برای نمایش انتخاب گردیده اقدام خواهند کرد.

در میان این ٢٣فیلم، ١٩ فیلم برای دستیابی به جایزه “خرس طلایی” با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

“جایزه خرس طلایی” این جشنواره بزرگ فیلم، در روز ١٤فوریه، به بهترین فیلم انتخاب شده از سوی هیأت داوران تعلق خواهد گرفت. “دارن آرنوفسکی” سینماگر آمریکایی، رئیس داوران شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین را بر عهده دارد.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (برلیناله)*، یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی در اروپا است که هرساله در ماه فوریه در شهر برلین آلمان برگزار می‌شود.

ایران از مهم‌ترین کشورهای آسیایی است که از سال ۱۳۵۳(۱۹۷۴ میلادی)، همواره در یکی از بخش‌های جشنواره بین‌المللی فیلم برلین حضور داشته است.

جعفر پناهی با ٨ فیلم که البته نمایش شماری از فیلم‌های او در چارچوب برنامه بزرگداشت وی در “برلیناله”۲۰۱۱، صورت گرفت، بیش‌ترین حضورها را در جشنواره فیلم برلین داشته است.

سهراب شهید ثالث با ۶ فیلم، داریوش مهرجویی و محمدعلی طالبی هر یک ۴ فیلم و هژیر داریوش با ۳ فیلم، از فیلمسازان پرحضور در “برلیناله” محسوب می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'