سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت شدن حاتم صمدی

بازداشت شدن حاتم صمدی

حاتم صمدی، فعال کارگری بازداشت شد.

1کیهان نوین: چند مأمور لباس‌شخصی حاتم صمدی، عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در اطلاعیه کوتاهی اعلام کرد که حاتم صمدی، عضو این کمیته ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه در محل کارش بازداشت شده است.

این گزارش می‌افزاید پس از انتقال حاتم صمدی به مکانی نامعلوم، اداره اطلاعات سنندج با خانواده او تماس گرفته و بازداشت او را توسط این اداره مورد تأیید قرار داده است.

ریبوار عبداللهی، عضو دیگر کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری نیز در روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و به اتهام عضویت در این کمیته و فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع یکی از احزاب اپوزیسیون، به یک سال زندان تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه ریبوار عبداللهی تنها چند دقیقه طول کشید.

این فعال کارگری در تاریخ ۱۹ آذر ۹۳ بازداشت شد و مدت ۲۰ روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج سپری کرد. او با قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

کمیته‌ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، جمع متشکلی از کارگران و فعالان کارگری است که بر اساس اساسنامه آن «برای حفظ حقوق و منافع کارگران و مزدبگیران تحت ستم، بهبود وضعیت زندگی و معیشت آنان، کسب آزادی‌های دمکراتیک، برابری حقوق زنان و مردان، لغو کار کودکان و به‌رسمیت شناختن حقوق انسانی آنان و از میان برداشتن همه‌ نابرابری‌های بشری و استثمار انسان از انسان که به نوبه خود رهایی از مصائب و مشقات زندگی بشری از قبیل بیکاری، فقر، بی حقوقی، اعتیاد، فساد و تن فروشی، سرکوب آزادی‌های مدنی و اجتماعی و… را به دنبال می‌آورد»، فعالیت می‌کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'