سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انفجار انتحاری در مقابل سفارت ایران در افغانستان

هدف مهاجم انتحاری کاروان موترهای سفارت ترکیه در کابل بود که از محل عبور می‌کرد.

1کیهان نوین: در پی انفجاری انتحاری در مقابل سفارت ایران در کابل دست کم دو نفر کشته و یک نفر زخمی شده است.

ایوب سالنگی معاون وزارت امور داخله کشور افغانستان در محل رویداد به خبرنگاران گفت که مهاجم انتحاری سوار بر یک خودرو موتر خود را در نزدیکی سفارت ایران در کابل منفجر کرد.

آقای سالنگی گفته که هدف مهاجم انتحاری کاروان موترهای سفارت ترکیه در کابل بود که از محل عبور می‌کرد. در این رویداد یک راننده سفارت ترکیه کشته شده و یک نفر دیگر هم زخمی شده است.

در همین حال حشمت استانکزی سخنگوی پلیس کابل هم گفته که در این رویداد یک شهروند ترک و یک غیرنظامی افغان کشته شده اند. هنوز هویت قربانیان این رویداد روشن نسیت.

این گزارشها می افزاید، حوالی ساعت هشت صبح به وقت محلی پس از صدای یک انفجار نیرومند دود غلیظی از خیابان انقره منتهی به چهارراه زنبق که به ریاست جمهوری افغانستان می‌انجامد بلند شد.

در نزدیکی محل رویداد، سفارت‌های ایران و ترکیه در کابل و همچنین دفتر مرکزی یک بانک خصوصی و یک هتل چهار ستاره نیز موقعیت دارد.

گروه طالبان مسوولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته و گفته که هدف مهاجم کاروان نیروهای آمریکایی بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'