سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ادامه بازداشت موقت ۹ ماهه برای نگار حائری

ادامه بازداشت موقت ۹ ماهه برای نگار حائری

 او دارد تاوان گرایشات سیاسی عمو، برادر و پدرش را می دهد.

1کیهان نوین: یک منبع آگاه اعلام کرد، نگار هیچ گرایش سیاسی ندارد. تنها مشکلش این است که عمو، برادر و پدرش از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند و حالا او دارد تاوان گرایشات سیاسی آنها را می دهد.

یک منبع آگاه به وضعیت نگار حایری، زندانی ۳۳ ساله ای که از خرداد ماه امسال در زندان قرچک ورامین به سر می برد به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران گفت این زندانی ۹ ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد در حالیکه بازجویی های او مدت‌ هاست تمام شده ولی به دلایل نامشخصی بازپرسش از ارسال پرونده او به دادگاه خودداری و هر ماه بازداشت او را تمدید می کند. به گفته این منبع وضعیت جسمی و روحی این زندانی به شدت نامناسب است.

به گفته این منبع آگاه، اتهام نگار حایری تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب از طریق گفتگو با رسانه های بیگانه است. حایری در زمستان سال ۱۳۹۲ در مورد وضعیت پدر بیمارش در زندان رجایی شهر کرج و نیاز او به درمان پزشکی در خارج از زندان با سایت روز آنلاین و تلویزیون صدای آمریکا گفتگو کرد.

این منبع آگاه در پاسخ به این سوال که این زندانی به چه نحوی دستگیر شده است به کمپین گفت: «از سوی شعبه دوم دادسرای امنیت اوین با او تماس گرفته شد و خواستند که روز چهارم خرداد ماه (۱۳۹۳) برای یک سوال جواب و کوتاه به آنجا برود اما وقتی نگار به آنجا رفت، به دستور بازپرس خورشیدی او را به زندان قرچک ورامین منتقل کردند. او تاکنون چندین بار از زندان قرچک ورامین به دادسرای امنیت اوین برای بازجویی منتقل شده است.»

این منبع در توضیح بیشتر اتهام او گفت: «پدر نگار در سال ۱۳۸۸ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و به ۱۵ سال حبس محکوم شد. در زمستان ۱۳۹۲ پدرش دچار سکته قلبی شد و وضعیت جسمی بدی در زندان رجایی شهر داشت اما مسولان زندان از انتقال او به بیمارستان خودداری می کردند. نگار هم که نگران وضعیت پدرش بود در آن دوران چندین گفتگو با روزآنلاین و صدای‌آمریکا در خصوص پدرش داشت که همین ها باعث دستگیری و اتهامش شده است.»

این منبع آگاه به کمپین در خصوص گرایشات این زندانی گفت:‌ «نگار هیچ گرایش سیاسی ندارد. تنها مشکلش این است که عمو، برادر و پدرش از هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند و حالا او دارد تاوان گرایشات سیاسی آنها را می دهد. در واقع به نظر می رسد او را دستگیر کردند تا به این شکل به خانواده او فشار بیاورند.»

نگار حائری متولد ۱۳۶۰، فارغ التحصیل رشته حقوق و وکیل است. والدین نگار در  سال ۱۳۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر شدند، مادرش کمی پس از به دنیا آوردن نگار در زندان اوین آزاد شد و پدرش که به اعدام محکوم شده بود در سال ۱۳۶۴ عفو خورد و آزاد شد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'