سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نامه سعید عابدینی اززندان به باراک اوباما

نامه سعید عابدینی اززندان به باراک اوباما

سعید عابدینی، کشیش آمریکایی ایرانی‌تباری که در جمهوری اسلامی زندانی است، در نامه‌ای به باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده، از او برای دیدار با همسر و فرزندانش در روز اول بهمن ماه تشکر و قدردانی کرد.

download (3) کیهان نوین: عابدینی این نامه را در جریان ملاقات با یکی از اعضای خانواده خود در زندان رجایی شهر کرج، برای رئیس جمهوری آمریکا فرستاده است.

وی در این نامه می‌گوید «من شخصا قوت قلب گرفتم که شما در سفر به بویزی، شهر من در ایالت آیداهو، زمانی را به  دیدار با خانواده اختصاص دادید. آنها بار سنگینی را در غیاب من متحمل شده‌اند و حضور شما، این بار را برای آنها سبک‌ کرده است.»

نغمه عابدینی، همسر او، یک روز پس از دیدار با آقای اوباما،  ملاقات خود با رئیس جمهوری ایالات متحده را «خیلی خوب» توصیف کرد و گفت این دیدار «بهتر از آنچه که من تصور می‌کردم بود.»

وی در ادامه گفت «آقای اوباما خیلی به من  قوت قلب داد، که آزادی سعید اولویت اوست و تلاش خواهد کرد تا سعید را به من و بچه‌هایش بازگرداند.»

نامه سعید عابدینی که توسط مرکز آمریکایی قانون و عدالت به کاخ سفید تحویل داده شد، به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی، به مخاطب مورد نظر رسیده است.

برنادت میهان همچنین تاکید کرد «ما همچنان در مورد سلامت و آسایش آقای عابدینی که برای اعتقادات مذهبی‌اش به هشت سال زندان در ایران محکوم شده است، نگران هستیم و خواست خود را برای آزادی او تکرار می‌کنیم.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'