سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تغییر و تحولات گسترده در وزارت اطلاعات شهر سقز و تدابیر شدید نظارتی در این شهر

تغییر و تحولات گسترده در وزارت اطلاعات شهر سقز و تدابیر شدید نظارتی در این شهر

پس از عزل عوامل پیشین دستگاه اطلاعات و نصب تازه‌گماشتگان، فضای شهر سقز و گلوگاه‌های ورودی و خروجی این شهر تحت نظارت شدید دستگاه‌های وابسته قرار گرفته است.

downloadکیهان نوین: زیر ذره‌بین گرفتن زندگی روزانه شهروندان تنها در نقاط خاصی متمرکز نبوده و طبق اخبار دریافتی ساعت ٣ بامداد روز جمعه نهم بهمن‌ماه، مراکز “ایست ــ بازرسی” موقت به فواصل کوتاهی در تقاطع‌ها و میادین پرتردد سقز ایجاد شده بودند.

از جمله اینگونه ایست ــ بازرسی‌ها می‌توان به بلوار کردستان نرسیده به ترمینال بوکان اشاره کرد که نیروهای لباس شخصی در آن مستقر شده بودند و به بازرسی ماشین‌ها و عابرین پرداخته‌اند.

گفته می‌شود که افراد منصوب در دستگاه اطلاعات جمهوری اسلامی از افرادی هستند که راسا از سوی عالی‌ترین ادارات و مراجع برای حاکم کردن فضای امنیتی و ترعیب به‌کار گرفته شده‌اند.

جمهوری اسلامی با تحت نظر گرفتن زندگی روزانه شهروندان و ورود به حوزه خصوصی فضای عمومی را دچار تشنج کرده و این در حالیست که چندی پیش افراد فعال در گروه‌های تندرو سلفی و جهادی بدون هیچگونه مانعی در سطح حومه سقز آزادانه برای تشویق جوانان برای حضور در این گروه‌ها فعالیت داشتند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'