سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

با آتش بازی کردن جمهوری اسلامی در حمایت از حوثی های یمن

شورای امنيت از اوضاع يمن به شدت ابراز نگرانی کرده است. این در حالی است که سفیر انگلیس در سازمان ملل، شبه نظامیان شیعه یمنی تحت حمایت جمهوری اسلامی را اخلالگر خوانده است.

downloadکیهان نوین: شورای امنیت سازمان ملل امروز در یک جلسه فوری حمله شبه نظامیان شیعه الحوثی به کاخ ریاست جمهوری در صنعا پایتخت یمن را بشدت محکوم کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل در این جلسه در مورد اوضاع یمن و تلاشهایی که برای سرنگونی دولت قانونی و مشروع این کشور صورت گرفته است، توضیح داد.

شورای امنیت در پایان این جلسه، در بیانیه ای حمله حوثی ها را محکوم و حمایت خود را از “عبد ربه منصور هادی” رئیس جمهور این کشور اعلام کرد.

این در حالیست که رهبر حوثی های یمن که تحت حمایت رژیم تهران قرار دارد، سه شنبه شب رئیس جمهور این کشور را تهدید کرد و گفت: هیچ گزینه ای را علیه وی منتفی نمی داند.

وی همچنین تاکید کرد آماده است با هرگونه تدبیر سازمان ملل متحد مقابله کند.

نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل در واکنش به این اظهارات گفت: در جلسه امروز روشن کردیم که همه طرف ها باید در کنار دولت مشروع رئیس جمهور یمن باشند و از روند گذار سیاسی حمایت کنند و جامعه بین المللی اقدام اخلالگران را که موجب تضعیف روند سیاسی می شود، تحمل نخواهد کرد.

به گزارش سی.ان.ان، آمریکا دو کشتی جنگی به آبهای یمن اعزام کرده است.‎

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'