سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعطا تنها 8 روز مرخصی به والی درودی پس از ١٨ سال حبس

اعطا تنها 8 روز مرخصی به والی درودی پس از ١٨ سال حبس

مسئولان زندان مرکزی یزد با مرخصی ٨ روزه والی درودی،یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی کردستان،پس از ١٨ سال حبس موافقت کردند.

17034کیهان نوین: روز پنج‌شنبه بیست و پنجم دی‌ماه مسئولان زندان مرکزی یزد و دستگاه قضایی، با مرخصی والی درودی فرزند انور از اهالی روستای “چروسانه” از توابع شهرستان کامیاران موافقت کردند.

این زندانی سیاسی کرد مدت ٨ روز در مرخصی خواهد بود.

طی چند سال اخیر علی‌رغم موافقت زندان یزد، ده‌ها بار تقاضای مرخصی والی درودی از سوی اداره‌ی کل اطلاعات استان کرمانشاه با مخالفت مواجه شده است.

والی درودی ١٠ سال را در زندان دیزل‌آباد و ٨ سال دیگر را در زندان یزد بسر برده‌است.

وی بهمراه سه زندانی دیگر کرد به نام‌های محمد مرادی، عمر امامی و علی صالحی در سال ١٣٧٤ از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در استان کرمانشاه بازداشت و از آن هنگام تا کنون در زندان‌های ایران در حبس بسر می‌برد.

والی درودی در دهه‌های آغاز شورش ٥٧ مدتی را نیز در زندان محبوس و سال ٧٢ پس از ٣ سال حبس در سنندج از زندان آزاد شد.

اواخر آبان‌ماه امسال، عمر امامی با تودیع وثیقه ٢٥٠ میلیون تومانی به مدت یک هفته به مرخصی آمده بود.

این زندانی بهمراه والی درودی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در یکی از احزاب کرد اپوزسیون حکومت اسلامی به حبس ابد محکوم شده‌اند.

دو زندانی باسابقه دیگر کردستان، علی صالحی و محمد مرادی نیز هریک به ٢٠ سال حبس تعزیری محکوم گردیده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'