سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هشدار دیمیتری مدودف درباره «رکود عمیق» اقتصادی روسیه

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، که کشورش به دلیل اختلاف بر سر بحران اوکراین هدف تحریم‌های کشورهای غربی از جمله آمریکا قرار گرفته است، درباره احتمال رکود اقتصادی «عیمق» هشدار داد.

downloadکیهان نوین: دیمیتری مدودف که روز سه‌شنبه در یک نشست حزبی در مسکو سخن می‌گفت همچنین افزود دولت برای پرهیز از رکود، همچنان بر هدف‌های استراتژیک و هزینه در برنامه‌های اجتماعی تمرکز خواهد داشت.

مدودف تحریم‌های خارجی را مسئول این امر دانست و گفت وضعیت از بحران سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷ خورشیدی) بدتر است، زیرا شماری از کشورها عملا از توسعه روسیه جلوگیری می‌کند.

کاهش قیمت نفت و پیش‌بینی رکود در سال آینده، به شدت براقتصاد روسیه تاثیر گذاشته است و یک علامت هشداردهنده در این زمینه، پائین آمدن ارزش برابری روبل است.

بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از سقوط بازار سهام، نرخ بهره را به ۱۷ درصد افزایش داده است، اما کارشناسان بر این باور هستند این اقدام، در حالی که کاهش ارزش روبل را کند می‌کند، احتمالا به بازرگانان و خانواده‌ها نیز آسیب خواهد رساند.

مسکو در تلاش برای تقویت ارزش روبل، روز سه‌شنبه فرمانی در وبسایت رسمی دولت منتشر کرد که به شرکت‌های گازپروم، روس‌نفت و زاروبژنفت، و همچنین به شرکت‌های تولیدکنندگان الماس آلروسا و کریستال دستور داد موجودی ارزهای خارجی خود را در سطح ماه اکتبر پائین بیاورند و تا ماه مارس آینده بالا نبرند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'