سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
قصد براندازی حکومت دلایل حصر سران جنبش سبز

قصد براندازی حکومت دلایل حصر سران جنبش سبز

سایت رسمی اداره سیاسی سپاه پاسداران، دلایل حصر  میرحسین موسوی و مهدی کروبی را تغییر روش و قصد براندازی حکومت جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزوده است این حصر ارتباطی به انتخابات سال ۸۸ و اعتراض‌ها به نتیجه آن ندارد.

moussavi_karrubi200903کیهان نوین: این سایت نوشته شورای‌ عالی امنیت ملی پس از آن‌که موسوی و کروبی دربهمن ماه سال ۱۳۸۹ «تغییر روش» داده و وارد فاز «براندازی» شدند، تصمیم به حصرآن‌ها گرفت.

آن‌طور که این سایت نوشته این دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات هم‌زمان با آغاز اعتراض‌ها در سوریه، مصر و چند کشور عربی دیگر قصد «براندازی نظام» را داشتند.

به نوشته سایت مذکور این «تغییر روش فتنه» و ورود «علنی» و «بی‌محابا» به حوزه امنیت ملی نظام باعث حصر موسوی و کروبی شد.

آبان‌ماه امسال نیز سعید جلیلی دبیرسابق شورای‌عالی امنیت ملی چنین ادعایی را مطرح کرده و گفته بود حصر رهبران «جنبش سبز» ارتباطی با انتخابات سال ۸۸ ندارد.

این ادعا‌ها در شرایطی بازنشر می‌شود که در چهارسال گذشته بسیاری از مقام‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار مدعی بوده‌اند وقایع سال ۸۸ از ۱۰ سال پیش برنامه‌ریزی شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'