سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بازداشت یغما فشخامی خبرنگار روزنامه توقیف شده روزان

«یغما فشخامی»، خبرنگار سرویس سیاسی روزنامه روزان غروب روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، او علاوه بر فعالیت در روزنامه روزان سابقه همکاری با هفته نامه اصلاح طلب ستاره صبح را دارد.

download (2)کیهان نوین: روز دوشنبه به دستور دادستانی تهران و احتمالا به علت انتشار ویژه نامه آیت الله منتظری از ادامه انتشار روزنامه روزان جلوگیری شد.

سایت روزنامه روزان درباره این اتفاق نوشت که دادستانی تهران در یک نامه خطاب به احمد جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که رونوشت آن برای دفتر روزنامه روزان نیز ارسال شده، در مورد این توقیف اطلاع رسانی کرده اما هیچ اشاره‌ای به علت توقیف آن نکرده است.

شمسی پورمحمدی، مدیر مسئول روزنامه روزان نیز ضمن تایید این خبر گفت طی تماسی که با معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته، وی اظهار کرده که وزارت ارشاد اسلامی با توقیف روزنامه موافق نبوده و احتمالا موضوع مربوط به مطالب روزان در روز شنبه ۲۹ آذرماه بوده است.

یکی از اعضای تحریریه روزنامه روزان به خبرنگار ایران وایر گفت به احتمال بسیار زیاد انتشار ویژه نامه‌ای به مناسبت بزرگداشت پنجمین سال درگذشت آیت الله منتظری و انتشار عکس این مرجع تقلید و روحانی منتقد در صفحه نخست روزنامه روزان و همچنین انتشار مطلبی که از «شنود تلفن‌ها و اظهارات محمدخاتمی و در اختیار گذاشتن این اظهارات به خبرگزاری تسنیم» سخن می‌گوید، علت اصلی توقیف روزنامه روزان و دستگیری خبرنگار سرویس سیاسی این روزنامه بوده است.

این روزنامه نگار گفت روزنامه نگاری در ایران به مثابه راه رفتن در میدان مین است، هر لحظه باید منتظر یک انفجار ناگهانی و بسته شدن یک روزنامه و بیکاری تعداد زیادی از روزنامه نگاران باشیم.

روزنامه روزان پیش از این در استان خوزستان منتشر می شد. این روزنامه که بیستمین سال انتشارش را پشت سر می‌گذراند، از چند سال پیش گستره سراسری پیدا کرد و دفتر مرکزی آن به تهران منتقل شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'