سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پایان نشست کری، ظریف و اشتون

پایان نشست کری، ظریف و اشتون

سومین نشست سه‌جانبه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و کاترین اشتون، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با جمهوری اسلامی در وین به پایان رسیده است.

211کیهان نوین: اولین نشست سه‌جانبه از این دست، شامگاه روز پنجشنبه، ۲۹ آبان و با ورود جان کری به وین برگزار شد و طرفین صبح روز جمعه، ۳۰ آبان، برای دومین‌بار در این دور از مذاکرات در وین دیدار کردند.

محمدجواد ظریف همچنین در دیدارهای جداگانه‌ای با لوران فابیوس و فیلیپ هاموند، وزرای خارجه فرانسه و بریتانیا هم مذاکره کرده است. آقای فابیوس هنگام ورود به وین از جمهوری اسلامی خواسته بود “از این فرصت استفاده کند.”

نشست جان کری با لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه آغاز شده است. پیش از این گزارش شده بود که قرار است او برای مشورت با همتایان اروپایی خود به پاریس سفر کند، ولی برای آن که بتواند به گفت‌وگوها ادامه دهد، سفرش از وین را به تاخیر انداخته است.

به نظر می‌رسد طرفین در مذاکرات کنونی به دنبال توافق کلی هستند، ولی رئوس این توافق کلی معلوم نیست، هرچند می‌شود پیش‌بینی کرد که ابعاد غنی‌سازی اورانیوم در ایران و چگونگی برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی دو مساله مورد بحث باشند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'