سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

متهم کردن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش تحقیق و تفحص مجلس جمهوری اسلامی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را متهم کرد.

212کیهان نوین: در این گزارش آمده است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات این دانشگاه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و ۸۸ استفاده کرده و در سال ۸۴ با استفاده از امکانات عمومی به نفع اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای این دانشگاه ستاد انتخاباتی تشکیل داده‌اند.

یاسر هاشمی، رئیس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، روز یک‌شنبه ۱۸ آبان هدف از انتشار به گفته او زودهنگام و غیرقانونی این گزارش را انحراف افکار عمومی از گزارش وزارت علوم درباره بورسیه‌های غیرقانونی دولت پیشین دانست.

در بخشی از این گزارش با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ آمده‌است که دانشگاه آزاد اسلامی، بصورت سازماندهی شده و با استفاده از امکانات عمومی اقدام به تشکیل ستادهای انتخاباتی به نفع هاشمی رفسنجانی نموده و مسئولین برخی واحدها با بکارگیری کارکنان، اساتید و تشویق دانشجویان، عملا در انتخابات دخالت داشته‌اند.

این گزارش می‌افزاید: اسناد و مدارک نشان می‌دهند که دانشگاه در نهمین دوره ریاست جمهوری، فعالیت‌های انتخاباتی گسترده‌ای به یکی از کاندیداها داشته که هزینه‌های این اقدامات از طریق منابع مالی عمومی و شهریه دانشجویان که نزد مدیران به امانت است؛ تأمین شده است. گزارش تحقیق و تفحص مجلس همچنین مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی را به جعل اسناد مالی مربوط به انتخابات سال ۸۴ برای گمراه‌سازی بازرسان احتمالی کرده‌است.

این گزارش همچنین ضمن متهم کردن مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به استفاده از امکانات این دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، ایجاد جبهه رسانه‌ای و جنگ روانی پس از اعلام نتایج انتخابات و دامن زدن به اغتشاشات را از عناوین دخالت‌های دانشگاه آزاد در این انتخابات اعلام کرده‌است.

پیش از این رسانه‌های اصولگرا و برخی از نمایندگان مجلس بارها دانشگاه آزاد اسلامی را متهم به حمایت از میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و نقش داشتن در اعتراضات به نتیجه این انتخابات کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'