سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

لغو میزبانی والیبال نوجوانان جهان پیامی روشن به جمهوری اسلامی

رئیس فدراسیون جهانی والیبال با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون والیبال ایران، آرژانتین را به عنوان میزبان جدید این مسابقات معرفی کرد و به این ترتیب میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان از ایران گرفته شد . به نظر می‌رسد این اقدام فدراسیون جهانی والیبال در جهت فشار بر ایران برای ارائه توضیحات درباره بازداشت غنچه قوامی و آزادی او است.

indexکیهان نوین: دکتر آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، با ارسال نامه‌ای به محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، ضمن عذر خواهی و تشکر از ایران به خاطر پذیرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان، اعلام کرد که کشور آرژانتین به عنوان میزبان این رقابتها معرفی شده است.

غنچه قوامی، یکی از زنان خواهان ورود به ورزشگاه‌ برای تماشای بازی والیبال که تیرماه سال جاری بازداشت شده به اتهام «تبلیغ علیه نظام» یک سال حبس محکوم شد.

گرچه فدراسیون والیبال به طور رسمی در این باره اطلاع رسانی نکرده است، به گزارش خبرآنلاین محمد داورزنی لغو میزبانی ایران به خاطر اعمال فشار برای آزادی غنچه قوامی را تایید کرده، و با این حال بازداشت وی به بهانه والیبال را ادعاهای دروغ رسانه های غربی نامیده است.

داورزنی افزوده است که فدراسیون جهانی والیبال نامه‌ای نیز به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران ارسال کرده است و در آن خواهان آزادی غنچه قوامی شده است.

تنها فدراسیون والیبال ایران در این رابطه تخت فشار نبوده است، بلکه دایره حقوقی کمیته بین‌المللی المپیک نیز نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران زده است.

ایران هنوز امیدوار است که میزبانی دور بعدی جام ملت‌های آسیا را برای خود نگه دارد، زیرا قهرمان آن به بازی‌های المپیک راه پیدا می‌کند، و از این جهت داشتن امتیاز میزبانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

مقامات مسئول در حوزه والیبال معتقدند که فشارهای اخیر می‌تواند ضربه بزرگی به سیر پیروزی‌های والیبال ایران وارد کند. کسانی همچون سعید درخشنده، دبیر فدراسیون والیبال ایران، به سختی از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. درخشنده خواهان برگزاری یک نشست کارشناسی در این زمینه شده و افزوده است حضور خانم‌ها به شکل صحیح برای ارتقای والیبال و توسعه ورزش مفید است و باید هرچه زودتر این موضوع مدیریت شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'