سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
زنان ایرانی؛ نابرابری ها و تبعیض ها

زنان ایرانی؛ نابرابری ها و تبعیض ها

کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران انیمیشنی تهیه کرده که در آن به برخی از زوایای نابرابری ها و تبعیض ها علیه زنان در ایران پرداخته است.

تبعیضکیهان نوین: هر روزه اخبار جدیدی از خشونت ها، محرومیت ها و تبعیض ها علیه زنان ایران به گوش می رسد. خشونت ها و تبعیض هایی که گاه همه جهانیان را متاثر و اندوهگین می کند، اما مسولین حکومت اسلامی همچنین چشم ها را بر این ظلم ها و ناعدالتی ها بسته اند و هر روزه بیشتر از پیش به سرکوب و ستم به زنان می پردازند.

هر روزه در به اصطلاح خانه ملت قوانین زن ستیز تصویب می شود، گویی زنان جزوی از این ملت محسوب نمی شوند. در خیابانها جنایت هایی بس مخوف علیه زنان صورت می گیرد اما دستگاههای امنیتی و قضایی هیچ گونه تلاشی برای تامین امنیت این زنان انجام نمی دهند.

زنان هر روزه بیشتر از گذشته از کار کنار گذاشته می شوند تا اینگونه زنان را خانه نشین کرده و تنها نقش سنتی زن خانه دار بودن و آشپز و رختشور بودن و بچه داری کردن را به آنها بدهند.

رهبری فرمان ازدیاد نسل شیعه صادر می کند و از روز بعد تمام دستگاهها کمر همت را بسته تا تبعیض و نابرابری و ظلم به زنان را به نقطه اوج خود برسانند و به بهانه های مختلف قوانین ضد زن تصویب کنند.

در این راستا و برای اطلاع رسانی و حمایت از زنان ایرانی، کمپین بین‌المللی حقوق بشر ایران انیمیشنی با نام “نابرابری و تبعیض؛ زنان ایرانی در هفت نما” تهیه کرده است که در آن به برخی از زوایای نابرابری ها و تبعیض ها علیه زنان در ایران پرداخته است.

فیلم این انیمیشن کوتاه در زیر آمده است:

 

[embedplusvideo height=”250″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1zChdPO” standard=”http://www.youtube.com/v/Mzt296QOAAs?fs=1″ vars=”ytid=Mzt296QOAAs&width=450&height=250&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep6509″ /]

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'