سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تمدید سرپرستی محمد نجفی بر وزارت علوم با “حکم حکومتی”

تمدید سرپرستی محمد نجفی بر وزارت علوم با “حکم حکومتی”

سرپرستی نجفی بر وزارت علوم «با مجوز رهبری» تمدید شد.

محمد علی نجفیکیهان نوین: بنا بر گزارشی از خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ایران، حسن روحانی، رییس جمهوری، در نامه ای از ادامه کار محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم خبر داد و نوشت که آقای نجفی روز شنبه، اول آذر در دفتر وزیر علوم حاضر شده است.

در همین زمینه آقای نجفی خود به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته است که حسن روحانی برای این کار از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، مجوز گرفته است.

ادامه همکاری نجفی در این سمت در حالی است که مدت سرپرستی محمدعلی نجفی بر وزارت علوم روز پنج‌شنبه، ۲۹ آبان، به پایان رسیده است.

پیشتر نیز برخی از اعضای هیات رییسه مجلس ایران اعلام کرده بودند که رییس جمهوری برای مشخص شدن نحوه اداره وزارت علوم تا زمان تعیین وزیر جدید باید از رهبر جمهوری اسلامی، درخواست حکم حکومتی کند.

جلسه رای اعتماد به محمد فرهادی، وزیر پیشنهادی علوم دولت حسن روحانی، روز چهارشنبه، پنجم آذر ماه، برگزار می‌شود.

​مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه با تصدی فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، گزینه چهارم حسن روحانی، بر وزارت علوم مخالفت کرد.

فرهادی در دولت محمد خاتمی وزیر بهداشت و درمان و در دولت میرحسن موسوی نیز وزیر فرهنگ و آموزش عالی بود.

مجلس شوای اسلامی که تحت کنترل محافظه کاران حکومتی است تاکنون به سه وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت علوم رای منفی داده و یک وزیر او را نیز استیضاح و برکنار کرد.

پس از استیضاح و برکناری فرجی دانا، محمد علی نجفی سرپرست موقت وزارت علوم شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'