سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تبرئه حسنی مبارک در خصوص پرونده کشتار تظاهرکنندگان مصری

تبرئه حسنی مبارک در خصوص پرونده کشتار تظاهرکنندگان مصری

دادگاه کیفری قاهره با صدور حکمی “حسنی مبارک” رییس جمهور مخلوع مصر را در خصوص پرونده کشتار تظاهرکنندگان انقلاب این کشور تبرئه کرد، طوری که اعلام شده، حکم دادگاه نهایی نیست و بررسی درخواست تجدید نظر در آن مجاز است.

Hosni-Mubarak-on-trial-in-007کیهان نوین: دادگاه قاهره همچنین رییس جمهور سابق را از اتهام ارزان فروشی گاز به اسراییل تبرئه کرد. بعلاوه “حبیب العدلی” وزیر کشور سابق مصر و شش نفر دیگر از مسئولان این وزارت خانه در خصوص پرونده کشتار تظاهرکنندگان تبرئه شده اند.

یادآور می شود “حسنی مبارک” رییس جمهور سابق مصر به همراه دو پسرش، وزیر کشور سابق و شش نفر دیگر از مسئولان این وزارت خانه، به دست داشتن در کشتار تظاهر کنندگان بدون اسلحه و همچنین به سوء استفاده از قدرت و فساد مالی متهم شده بودند. دادگاه کیفری قاهره 2 ژوئن سال 2012 میلادی حسنی مبارک را به حبس ابد محکوم کرده بود اما این حکم در ماه ژانویه سال 2013 لغو شده و قرار گذاشته شد رسیدگی دوباره به این پرونده انجام شود.

خود مبارک هیچ کدام از موارد اتهامی خود را نپذیرفته است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'