سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تاکید خامنه ای بر افزایش آمادگی نیروهای مسلح

تاکید خامنه ای بر افزایش آمادگی نیروهای مسلح

رهبر جمهوری اسلامی از نیروهای مسلح خواست، توانایی خود را بدون در نظر گرفتن آنچه که او «محاسبات سیاسی» خواند، مرتباً افزایش دهند.

????? ????????? ????? ?????? ????کیهان نوین: علی خامنه‌ای، روز یک‌شنبه ۹ آذر، در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: «درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.»

وی اضافه کرد: «نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگی‌های خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی‌های راهبردی انجام دهند.»

خامنه‌ای همچنین از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی خواست که با افزایش «روزآمد» آمادگی‌ها و توانایی‌های نظامی، نقش خود را در حفظ «امنیت ملی» و «حفاظت از حصار کشور» استمرار دهد.

این سخنان رهبر جمهوری اسلامی درحالی بیان می‌شود که وی روز پنج‌شنبه، ششم آذر، ضمن اعلام عدم مخالفت خود با تمدید مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی با کشورهای گروه ۱+۵ و آمادگی جمهوری اسلامی برای پذیرش «قرارهای عادلانه و عاقلانه» تاکید کرده بود که اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد، «آن که بیش از همه ضرر می‌کند آمریکا است، نه جمهوری اسلامی».

همزمان با سخنان روز یک‌شنبه خامنه‌ای، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز گفت که آمریکا گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی را از دایره به گفته او «توهم و تخیل» خود «خارج کرده‌است». وی اضافه کرد: «آمریکایی‌ها علاقه‌مند هستند در فضای دیپلماسی با ما حرکت کنند زیرا می‌دانند اگر جمهوری اسلامی را به خشم بیاورند نمی‌توانند حافظ منافع‌شان باشند.»

علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، در روزهای ابتدایی آبان، خروج نیروهای آمریکایی از خلیج فارس را از برنامه‌های سپاه پاسداران اعلام کرده بود.

علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی، نیز روز یک‌شنبه گفت که توان موشکی جمهوری اسلامی «از سوی بیگانگان نظارت‌بردار نبوده و نیست».

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در مجلس، روز شنبه به نقل از محمدجواد ظریف، وزیر خارجه، گفته بود که جمهوری اسلامی در مذاکرات اتمی اخیر «اجازه» مطرح شدن دو موضوع حقوق بشر و برنامه موشکی جمهوری اسلامی را «نداده‌است».

در هفته‌های گذشته و همزمان با مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی و کشورهای گروه ۱+۵، رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران گزارش‌های متعددی از توان موشکی جمهوری اسلامی برای «حمله به اسرائیل» و همچنین موشک‌هایی منتشر کردند که جمهوری اسلامی در اختیار گروه‌های مسلح فلسطینی و لبنانی قرار داده‌است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'