سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ایده‌های تازه‌ بر سر میز مذاکرات آمریکا و جمهوری اسلامی

ایده‌های تازه‌ بر سر میز مذاکرات آمریکا و جمهوری اسلامی

دیپلمات‌های ارشد آمریکا و جمهوری اسلامی در وین، ایده‌های تازه‌ای را برای ارائه احتمالی آنها به پایتخت‌های خود آماده کرده‌اند.

211کیهان نوین: اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید آمریکا، در واشینگتن گفته است بدیهی‌ست که دوشنبه ۳ آذر مهلت نهایی‌ست و آدم‌های ما سخت در تلاشند تا کار در مهلت تعیین شده انجام شود. فاصله‌های جدی وجود دارد.

یک مقام نزدیک به هیئت جمهوری اسلامی گفته است همه در تلاش هستند تا به یک توافق کلی برسند، تا بعد بتوان به کار ادامه داد و جزئیات را مرتب کرد.

شبیه چنین چیزی را در مورد یک توافق کلی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، نیز گفته است. لاریجانی گفته است تا آنجایی که به من اطلاع دادند طرفین مذاکرات جدی داشته‌اند و اگر چارچوب‌هایی را که تاکنون وضع شده است، مرور کنیم، زمینه‌هایی برای تفاهم در کلیت وجود دارد.

از سوی محمد جواد ظریف، نیز روز جمعه گفته بود پیشنهاد جدید و قابل توجهی که بخواهم با خود به تهران ببرم، مطرح نشده است.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگویی تلفنی با همتای روس خود، سرگئی لاوروف، گفته است دستیابی به توافق جامع هسته‌ای تا ضرب‌الاجل تعیین‌شده در روز سوم آذر تلاش‌های بیشتری را می‌طلبد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'