سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ویدیوی اعتراضات اصفهان؛ و تجمع اعتراضی مردم تهران مقابل مجلس

ویدیوی اعتراضات اصفهان؛ و تجمع اعتراضی مردم تهران مقابل مجلس

مردم تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی نسبت به اقدامات تروریستی اسیدپاشی علیه زنان تجمعی اعتراضی کردند.

تجمع مجلسکیهان نوین: بنابر گزارشات رسیده از سوی برخی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، امروز (چهارشنبه ٣٠ مهر) شماری از کنشگران حقوق زنان و همچنین برخی از فعالان سیاسی که در میان آنان چهره های شناخته شده ای مانند نسرین ستوده، نرگس محمدی، محمد نوریزاد و دو نفر از قربانیان اسیدپاشی‌ نیز در میان آنان حضور داشتند، برای نشان دادن اعتراض خود به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

همزمان با این تجمع شماری از فعالان و شهروندان اصفهانی نیز در مقابل دادگستری اصفهان تجمع اعتراضی کردند و در حمایت از قربانیان این اقدامات تروریستی شعار سردادند و از نیروی انتظامی و مسولین خواستار پیگیری، دستگیری و مجازات عاملین این اقدامات شدند.

این تجمع‌کنندگان خواهان توجه بیشتر نهادها و مقام‌های مسول و رسیدگی سریع آنها به این مساله شدند. تامین امنیت برای زنان یکی از شعارهای محوری تجمع‌کنندگان بود.

در روزهای اخیر گزارش‌هایی در مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان در سطح وسیع منتشر شده است. اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس ایران وقوع “هفت یا هشت مورد” اسیدپاشی در این شهر در ماه های اخیر را تایید کرده است.

مقامات ایرانی سعی بر این دارند که “مساله حجاب، امر به معروف و نهی از منکر” را از این اقدامات تروریستی جدا نشان دهند.

بنا بر گزارشات، تجمع تهران مقابل مجلس، ساعت 11 شروع شد و ساعت 11 و نیم آقای نوری زاد و خانم ستوده نیز به جمع تجمع کنندگان پیوستند. در تجمع امروز مقابل مجلس شعارهایی همچون، “نه به امر و نهی ، نه به امر و نهی”؛ “حق زن از امنیت؟ اسید پاشی، جنایت”؛ “قوانین ضد زن ملغی باید گردد”؛ “آرامش امنیت حق مسلم ماست”؛ و “خیابان امن حق من است” سر داده شد.

مردم اصفهان نیز در تجمع امروز خود از ابتدا شعار می دادند:  “نیروی انتظامی حمایت، حمایت”؛ “اصفهان شهر منه، امنیت حق منه”؛ “بی غریت بی غیرت”؛ “آبُ شما گرفتی امنیتم گرفتی”؛ “نیروی انتظامی چشمای خواهرم کو”

“اسید پاشی قطع نشه ایران قیامت میشه”

فیلم تجمع اعتراضی مردم اصفهان و شعارهای آنان در زیر همین گزارش آمده است. این فیلم بوسیله دوربین موبایل یکی از شرکت کنندگان در این تجمع گرفته شده و دارای کیفیت حرفه ای نیست.

[embedplusvideo height=”450″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1rqirIi” standard=”http://www.youtube.com/v/3VX0xX7n6fE?fs=1″ vars=”ytid=3VX0xX7n6fE&width=450&height=450&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep5901″ /]

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'