سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش ها به نشر یک مقاله ضد دینی

واکنش ها به نشر یک مقاله ضد دینی

نشر مقاله ای که در آن به برخی مسایل دینی و اسلامی پرداخته شده، واکنش های گسترده ای را به همراه داشته است.

 

a.r.siafکیهان نوین: روزنامه افغانستان اکسپرس، چندی پیش مقاله ای را به نشر رسانده که در آن به برخی معتقدات دینی مسلمانان به گفته منتقدان، توهین صورت گرفته است.

نشر این مقاله با واکنش های گسترده ای همراه بوده و شخصیت هایی چون، قطب الدین هلال و عبدالرب رسول سیاف، با نشر اعلامیه هایی مسوولان این روزنامه را مرتد و کافر خواندند.

در اعلامیه ای که از سوی دفتر آقای سیاف، رهبر حزب دعوت اسلامی به نشر رسیده آمده است که در مقاله روزنامه افغانستان اکسپرس، به خدا، اسلام و پیغمبر، توهین شده است.

در بخشی از این اعلامیه تاکید شده است که مردم افغانستان در راه ارزش های دینی شان، دو میلیون قربانی داده و هرگز تحمل شنیدن و یا خواندن و نشر اندیشه های ضد دینی را ندارند.

سیاف در این اعلامیه گفته که منتظر اقدام حکومت در راستای دستگیری و مجازات عاملان نشر این مقاله است و او عاملان این نوشته را مرتد و کافر خوانده است.
پیش از این نیز برخی روزنامه ها با نشر مقالاتی در باره مسایل دینی، خشم برخی علمای افغانستان را برانگیخته بودند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'