سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
صدور حکم غنچه قوامی

صدور حکم غنچه قوامی

وکیل غنچه قوامی می گوید حکم موکلش صادر شده اما از جزییات آن فعلا خبری ندارد.

غنچهکیهان نوین: علیزاده طباطبایی گفت: “من امروز به دادگاه رفتم تا حکم صادر شده را از دادگاه بگیرم که دادگاه بیان کرد، حکم برای تایپ رفته است و روز شنبه از تایپ می‌آید و من آن روز حکم موکلم را دریافت می‌کنم.”

وکیل غنچه قوامی با اعلام این‌که اتهام موکلش «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است که از سه ماه تا یک سال محکومیت دارد، ابراز امیدواری کرد با توجه به این‌که موکلش «پیشینه و سوء‌سابقه نداشته، دادگاه حداقل محکومیت را صادر کند.»

غنچه قوامی، شهروند بریتانیایی – ایرانی‌تبار، ۳۰ خرداد امسال برای تماشای مسابقه والیبال تیم ایران مقابل ایتالیا به ورزشگاه آزادی رفته بود. او در آن روز همرا‌ه با عده دیگری از زنان بازداشت شد، اما با سپردن تعهد آزادش کردند. ۹ تیرماه، هنگامی که به بازداشتگاه مراجعه کرد تا وسایل شخصی‌اش را تحویل بگیرد، بار دیگر بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به‌سر می‌برد.

اولین و آخرین جلسه محاکمه غنچه قوامی روز سه‌شنبه ۲۲ مهر در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به شکل غیرعلنی برگزار شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'