سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سکوت رهبری ایران در مورد ماجرای اسیدپاشی اصفهان

هنوز هم نه رهبری جمهوری اسلامی و نه رییس جمهور کشور، هیچکدام  به اسیدپاشیهای اصفهان اشاره نکرده اند.

خامنه ایکیهان نوین: رهبری جمهوری اسلامی امروز سخنرانی داشت اما بازهم هیچ اشاره ای به ماجرای اسیدپاشی نکرد. حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نیز با گذشت قریب یک ماه هنوز مستقیما چیزی در این باره نگفته است. این در حالیست که رییس جمهوری ایران برای درگذشت مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان، دو روز عزای عمومی اعلام کرده است.

سید علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه 30 مهرماه در دیدار با صدها تن از «نخبگان جوان دانشگاه‌ها و برگزیدگان المپیادها و جشنواره‌های جهانی و داخلی» صحبت کرد اما رهبری ایران در صحبت‌های خود همچنان هیچ اشاره‌ای به ماجرایی که این روزها سبب نگرانی میلیون‌ها نفر از مردم و بخصوص زنان و جوانان ایران شده است نکرد. ماجرای اسیدپاشی به صورت چندین نفر از زنان در اصفهان، که بنا به شواهد و اظهارات مردم اصفهان و حاضرین در صحنه می گویند تحت لوای «امر به معروف و نهی از منکر» توسط بعضی نیروهای خودسر انجام شده، باعث ایجاد فضای رعب و وحشت در سراسر ایران شده است.

این سکوت رهبری و ریاست جمهوری ایران در حالی است که امروز صدها نفر از مردم در تهران و اصفهان در اعتراض به اقدامات تروریستی علیه شهروندان ایرانی در اصفهان دست به تظاهرات زدند.

محکوم کردن این اقدامات از سوی رهبری جمهوری اسلامی می تواند باعث عقب نشینی این عناصر تندروی نظام اسلامی شود.

این سکوت عجیب مقامهای ارشد ایران در حالی است که آنها همیشه در مورد مسایل دیگر، و حتی مسایل خارجی مرتبط با دیگر کشورها مرتبا صحبت و اظهار نظر می کنند، اما در مورد چنین اقدام تروریستی علیه شهروندان خودشان سکوت پیشه کرده اند.

تنها بعضی از مقامات استانی، نمایندگان مجلس و نمایندگان قضایی و انتظامی بالاترین مناصبی هستند که تا کنون مستقیما به اسیدپاشی اشاره کره اند.

مقامهای ارشد ایرانی سعی بر این دارند که این اقدامات وحشیانه را از مساله “حجاب،  امر به معروف و نهی از منکر” جدا نشان دهند. اما این اقدامات پس از آن صورت گرفت که امام جمعه اصفهان اعلام کرد مساله حجاب از تذکر لسانی فراتر رفته است و باید به صورت عملی اقدام کرد. همچنین در روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی نیز به آمران به معروف حتی مجوز قتل را هم داده و برای دیه مقتول هم منبع بودجه تعیین کرده است، و با تصویب قوانین حمایتی اینچنینی راه را برای آنها هموار کرده و رسما از اینگونه اقدامات حمایت نموده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'