سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سخنان ولایتی پیرامون بحران یمن

سخنان ولایتی پیرامون بحران یمن

ولایتی: راه فلسطین از یمن می‌گذرد. انصاراله در یمن نقش حزب‌اله در لبنان را بر عهده بگیرند.

velayatiکیهان نوین: علی اکبر ولایتی، مشاور علی خامنه‌ای٬ از انصاراله در یمن خواست تا نقش حزب‌اله در لبنان را بر عهده بگیرند. او پیروزی شیعیان حوثی را که در پی کسب قدرت هستند قریب‌الوقوع خواند و بر حمایت ایران از آنها تاکید کرد.

علی اکبر ولایتی٬ مشاور رهبر جمهوری‌ اسلامی ایران٬ روز شنبه (۱۸ اکتبر/ ۲۶ مهر) در دیدار با گروهی از اعضای انصاراله یمن که به ایران سفر کردند و خبرگزاری‌های داخلی ایران آنها را “علما و فرهنگیان یمنی” معرفی نموده اند، گفت: «امیدوار هستیم که همان نقشی که حزب‌اله در از بین بردن تروریست‌ها در لبنان دارد، انصاراله نیز در یمن داشته باشند.»

درگیری ها میان شورشیان شیعه‌ مذهب “حوثی”، که در پی گسترش قلمرو خود در یمن هستند، با قبایل سنی و شبه‌نظامیان القاعده در این کشور تا کنون ده‌ها کشته بر‌ جای گذاشته است.

ولایتی همچنین گفت: «حوثی‌ها پرچم انقلاب در یمن را برافراشتند. انصاراله و زیدی‌ها در یمن قطعا به پیروزی دست خواهند یافت.» وی تحقق این پیروزی را ” قریب‌الوقوع” دانست.

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بين‌الملل همچنین با تاکيد بر “حمايت جمهوری اسلامی ايران از مبارزه انصاراله” در يمن، افزود که اين مبارزه “بخشی از موفقيت حرکت بيداری اسلامی” است.

بنا به گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری فرانسه٬ شورشیان شیعه‌ مذهب حوثی و سنی‌تبارهای “انصار الشریعه”٬ که شاخه یمن القاعده است٬ برای دسترسی به قدرت با یکدیگر مبارزه می‌کنند. تنها در دو روز جمعه و شنبه دست‌کم ۴۰ نفر در درگیری‌های آن‌ها جان باخته‌اند.

ولایتی با بیان این‌که فراموش نکنیم که مساله اول جهان اسلام فلسطین است تاکید کرد که راه آزادی فلسطین از یمن می گذرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'