سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درخواست پول از زندانیان برای تعمیرات زندان رجایی شهر

درخواست پول از زندانیان برای تعمیرات زندان رجایی شهر

از زندانیان خواسته شده است تا هزینه تعمیرات در و پنجره زندان رجایی‌شهر را بپردازند.
زندان رجایی شهرکیهان نوین: مسولان زندان رجایی‌شهر کرج از زندانیان خواسته‌اند هزینه تعمیر درب و پنجره‌ها و دیگر وسایل زندان را پرداخت کنند.

بنا به گزارش العربیه فارسی به نقل از خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با شروع فصل سرما و پس از تقاضای زندانیان برای نصب شیشه به پنجره اتاق‌ها و همچنین تعمیرات سالن‌ها مسولان تعمیرات از زندانیان تقاضای پول کرده‌اند.
بر اساس این گزارش یکی از زندانیان زندان رجایی شهر طی تماسی به گزارشگر هرانا گفته است: «فردی بنام آیدین شریعت‌مداری که مسول تعمیرات زندان است بابت نصب تلق‌های پلاستیکی که بجای شیشه بر پنجره‌ها می‌چسبد برای هرکدام بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان بسته به مکان اتاق طلب می‌کند و اگر این مبلغ را زندانیان پرداخت نکنند پنجره‌هایشان بدون شیشه می‌ماند. این در حالی است که پنجره هر سلول زندان رجایی شهر نیاز به ۴ عدد از این تلق‌ها دارد.»

وی در ادامه گفت: «مسول تعمیرات برای تعمیر پریزهای برق، لولای در‌ها، نصب در برای دستشویی‌ها و هر نوع تعمیرات دیگری در داخل بند‌ها از زندانیان پول طلب می‌کند. طی تماسی که ما با رییس زندان گرفتیم ایشان به نماینده زندانیان گفتند کسی حق ندارد برای تعمیرات از ما پول بگیرد ولی اگر پول پرداخت نکنیم نه پنجره‌هایمان تلق خواهد داشت و نه وسایل بند تعمیر می‌شود.»
وی در ادامه گفت: «به تازگی همین افراد برای یکی از سالن‌ها یک در نصب کرده‌اند و مبلغ ششصد هزار تومان از زندانیان این سالن‌ گرفته‌اند».

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'