سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درخواست روحانی جهت تسریع در رسیدگی به پرونده اسید پاشی

درخواست روحانی جهت تسریع در رسیدگی به پرونده اسید پاشی

حسن روحانی، به وزارت اطلاعات، وزارت کشور، و وزارت دادگستری دستور داد روند پیگیری پرونده های اسیدپاشی های اخیر در اصفهان را سرعت بخشند و عامل و یا عاملان آن حملات را شناسایی کنند.

indexکیهان نوین: حسن روحانی این دستور را پس از شنیدن گزارش «نهاد های مسوول» درباره اسید پاشی های اصفهان صادر کرد. او همچنین گفت هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه، گزارش دستگاه های مسوول را بررسی کند.

روز چهارشنبه شهرهای تهران و اصفهان، در اعتراض به اسیدپاشی های اخیر در اصفهان، شاهد برگزاری تظاهرات معترضان بود. در آن تظاهرات شعار هایی از جمله علیه امر به معروف و نهی از منکر، اسید پاشی، حجاب اجباری، و مجلس شورای اسلامی سر داده شد.

مجلس شورای اسلامی که در حال بررسی طرح موسوم به «حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است» اخیرا طی ادامه بررسی این طرح، تصویب کرد که خودروی شخصی، حریم خصوصی افراد تلقی نمی شود.

بر اساس گزارش ها، دست کم یکی از زنانی که در اصفهان به صورت او اسید پاشیده شد، در خودروی شخصی خود بوده است.

در همین حال، محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج که نیروهایش در برخورد با زنانی که پوششان مورد تایید حکومت نیست نقش دارند، روز پنجشنبه بار دیگر سعی کرد که اسیدپاشی ها در اصفهان را بی ارتباط با تندروهای حامی حکومت و مبارزه با «بدحجابی» توصیف کند. او گفت: «وصله‌ حوادث اخیر اصفهان به نیروهای ارزشی نمی‌چسبد.»

محمدرضا نقدی، روز سه شنبه نیز از انعکاس اخبار اسید پاشی در مطبوعات انتقاد کرد و گفت «شبکه رسانه ای بیگانه» سعی می کند اسید پاشی را به «امر به معروف و نهی ازمنکر» ربط دهد.

سامانتا پاور، نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با «غیر انسانی» خواندن اسیدپاشی ها در اصفهان گفت: «آمریکا کاملا این حملات غیر انسانی علیه زنان در ایران را، که گفته می شود به خاطر نداشتن حجاب بوده، محکوم می کند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'