سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

جولان دادن تروریستهای اسیدپاش در خیابانهای ایران

اسیدپاشی اقدامی تروریستی در راستای ایجاد رعب و وحشت میان زنان به قول آنها بدحجاب است.

Etelaatکیهان نوین: اسید پاشی یک اقدام تروریستی است. واژه تِروریسم که در فارسی از آن با عنوان “دهشت‌افکنی”  و یا “هراس‌افگنی” نام برده شده‌است، به هرگونه عملکرد یا تهدید برای ترساندن و یا آسیب رساندن به شهروندان، حکومت و یا گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی گفته می‌شود.

تروریست‌ها معمولا برای تبلیغ ایدئولوژی خود و یا برای مقابله به مثل کردن با کشور دشمن خود دست به کشتار و ترور مردم غیر سیاسی می‌زنند تا با ایجاد ترس و وحشت در جامعه به خواسته‌های خود برسند.

در روزهای گذشته شاهد یک سلسله اقدامات تروریستی در شهر اصفهان بوده ایم که در اثر آن به شکل سازمان یافته بر روی صورت زنانی که همگی آنها جوان، زیبا و بنابر تعاریف حکومت اسلامی ایران بد حجاب بودند، اسید پاشیده شد.

این اقدامات تروریستی پس از آن صورت گرفت که امام جمعه این شهر اعلام کرد که مساله حجاب از تذکر لسانی فراتر رفته است و باید به صورت عملی اقدام کرد. همچنین مجلس شورای اسلامی نیز در روزهای گذشته طرحی را تصویب کرد که به آمران به معروف حتی اجازه قتل را هم داده است و برای پرداخت دیه قربانیان هم منبع بودجه تعیین کرد.

حال سوالی که بسیاری از ایرانی ها این روزها با آن درگیر هستند و جوابی برای آن نمی یابند این است که چطور مسولین جمهوری اسلامی که داعیه مبارزه با تروریسم در منطقه را دارند و خود را سردمدار مبارزه با تروریسم می دانند، اجازه می دهند عده ای تروریست به راحتی در خیابانهای شهرهای ایران بگردند و دست به اینگونه اقدامات علیه شهروندان ایرانی بزنند؟ چطور پلیسی که بنا به گفته ی خودش ظرف مدت 2 ساعت سازندگان ویدیوی هپی را شناسایی کرد و در مدت کمتر از 6 ساعت آنها را بازداشت نمود، بعد از گذشت چندین و چند روز هنوز موفق به شناسایی و دستگیری این تروریستها نشده است؟ آن هم در صورتی که این اقدامات همگی در خیابانهای پرتردد و شلوغی صورت گرفته است که مجهز به دوربین های امنیتی هم بوده اند؟

چگونه است که حکومت ایران که به اصطلاح برای مبارزه با تروریسم نیرو به کشورهای منطقه اعزام می کند، از اقدامات تروریستی در خیابانهای خودش غافل است؟

به نظر می رسد سردمداران حکومت در ایران هیچگونه علاقه ای به دستگیری این تروریستها ندارند که هنوز بعد از گذشت اینهمه مدت هیچ اقدام مهمی از سوی دولت و مسولین در این راستا صورت نگرفته است؟

به طور قطع این اقدامات از درون حمایت می شود که هنوز به قول خودشان موفق به شناسایی نشده اند. چرا که اگر غیر از این بود تا این لحظه دهها نفر را به این جرم بازداشت کرده بودند و مدارک مربوطه نیز در همه جا منتشر شده بود.

اقدامات تروریستی اخیر در اصفهان به نظر می رسد تروریسم مذهبی است که از جانب برخی اصولگرایان افراطی حکومتی نیز حمایت می شود.

تروریسم مذهبی نوعی از تروریسم است که در آن انگیزه‌ها و اهداف، بطور اصولی بیشتر مشخصهٔ مذهبی دارد یا متاثر از مذهب باشد.

 

مهناز همدانیان

سه شنبه 29 مهر 1393

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'