سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تهدید عربستان توسط رییس سازمان بسیج مستضعفین

تهدید عربستان توسط رییس سازمان بسیج مستضعفین

محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حکم اعدام آیت‌الله نمر (رهبر شیعیان عربستان) حکم یک رژیم کافر و منحوس است، اظهار داشت اگر آل‌سعود آیت‌الله نمر را اعدام کند، مسلمانان دنیا را برای آنها جهنم می‌کنند.

indexکیهان نوین: همزمان با تهدید رییس سازمان بسیج مستضعفین جمهوری اسلامی دبیرکل حزب الله عراق نیز به مقامات ریاض درباره عواقب اعدام احتمالی آیت الله نمر هشدار داد و گفت: اگر سعودی ها چنین اشتباهی مرتکب شوند و آیت الله نمر را اعدام کنند، هیچ سعودی و هیچ مکان وابسته به عربستان در منطقه در امان نخواهد بود.

پس از سخنان اخیر وزیر خارجه عربستان سعودی، که با اشغالگر نامیدن سپاه پاسداران و حزب الله لبنان خواستار خروج آنها از سوریه شده بود و شوکی تازه پس از دیدار وزرای خارجه جمهوری اسلامی و عربستان به مناسبات دو کشور وارد کرد، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه ای گفت: امیدی به بهبود روابط تهران – ریاض وجود ندارد و هیچ فصل تازه ای در روابط دو کشور فرا نمی رسد.

از سوی دیگر صدور حکم اعدام برای آیت‌الله “نمر النمر” (رهبر شیعیان عربستان)، در شرایطی که در طول این سالها مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی نسبت به صدور احتمالی حکم اعدام برای او حساسیت هایی نشان داده اند می تواند ضربه دیگری به روابط دو کشور محسوب شود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'