سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تصرف تپه تل‌الشعیر توسط تروریستهای داعش

یگان‌های مدافع خلق (نیروی نظامی کردهای سوریه) به بخش عربی بی‌بی‌سی گفته اند که نیروهای داعش تپه ‘تل‌ الشعیر’ در ۴ کیلومتری شهر، یکی از نقاط مهم استراتژیک، را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

 

2کیهان نوین: تروریستهای داعش با حمله‌های سنگین و پی در پی در طول چهارشنبه شب از جنوب و شرق کوبانی تلاش کردند به سمت مرکز شهر پیشروی کنند.

در همین حال گزارش‌ها از کوبانی حاکی از آن است که بین نیروهای کرد و تروریستهای داعش مجددا نبردی سنگین آغاز شده است.

این در حالی است که نیروهای کرد ۹ روز پیش خبر داده بودند که مانع از پیشروی پیکارجویان داعش به تل الشعیر شده بودند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از حمله توپخانه‌ای نیروهای داعش به بخش‌های مهم کردنشین و مرکز شهر کوبانی است.

فعالان حقوق بشر در بریتانیا می گویند حمله‌های هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه از ماه سپتامبر تاکنون ۵۳۳ کشته برجای گذاشته است.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می‌گوید کشته شدگان شامل ۴۶۴ نفر از اعضای گروه داعش، ۵۷ نفر از اعضای سایر گروه‌های تروریستی و ۳۲ نفر غیر نظامی بودند.

به گفته تحلیل‌گران، حمله‌های هوایی نیروهای ائتلاف تا حدی مانع از پیشروی نیروهای داعش در کوبانی شده‌ اما گفته می‌شود که احتمالا سرانجام مانع از اشغال شهر نخواهد شد.

به گفته آنها هر گروهی که کنترل تپه تل الشعیر را در دست داشته باشد، شانس بهتری برای تصرف کوبانی خواهد داشت.

کوبانی در کنار مرز سوریه واقع شده و یک شهر عمدتا کردنشین است که طی دو ماه اخیر هدف حملات پیوسته گروه تروریستی داعش بوده است.

“یگان‌های مدافع خلق”، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک در حال دفاع از این شهر بوده و مورد حمایت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا هستند.

اشغال شهر کوبانی باعث خواهد شد که تروریستهای داعش به یک نوار طولانی مرزی میان ترکیه و سوریه تسلط پیدا کنند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'