سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعلام آمادگی رفسنجانی برای نامزدی ریاست مجلس خبرگان

اعلام آمادگی رفسنجانی برای نامزدی ریاست مجلس خبرگان

اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد احتمال دارد برای پست ریاست مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شود.

Akbar-Hashemi-Rafsanjaniکیهان نوین: پس از مرگ محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری، در هفته گذشته؛ سخنان متفاوتی پیرامون جانشینی وی در رسانه های مختلف منتشر شد. رسانه های داخلی و خارجی سخنان و گزینه های مختلفی را منتشر کردند که از آن جمله سخنان بحث برانگیز احمد خاتمی بود پیرامون کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی.

بنا به گزارش امروز چهارشنبه 7 آبان ماه روزنامه شرق، علی اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به سخنان احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری که دو روز پیش گفته بود علی اکبر هاشمی رفسنجانی، ریس مجمع تشخیص مصلحت، نامزد ریاست مجلس خبرگان نخواهد شد، گفته است: «درصورتی که بعضی افراد که آن‌ها را برای ریاست خبرگان صالح نمی‌دانم قصد کاندیداشدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست این مجلس اعلام خواهم کرد.»

هاشمی رفسنجانی پیش از این و پس از مرگ علی مشکینی، نخستین رییس مجلس خبرگان نیز در سال ۱۳۸۶ به‌عنوان رییس این مجلس انتخاب شده بود و تا سال ۱۳۸۹ نیز در این پست باقی ماند اما در این سال بار دیگر برای ریاست خبرگان کاندیدا نشد و به این ترتیب محمدرضا مهدوی کنی به‌عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و تا زمان مرگش نیز در این سمت باقی ماند.

از دیگر گزینه ها ی یاد شده برای کاندیداتوری ریاست خبرگان رهبری از محمود هاشمی شاهرودی، رییس پیشین قوه قضاییه، نام برده می‌شود. انتخابات هیات رییسه خبرگان در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'