سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
احضار نماینده پیگیر پرونده زنجانی به دادگاه

احضار نماینده پیگیر پرونده زنجانی به دادگاه

امیرعباس سلطانی، نماینده مجلس ایران و عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی به دادگاه احضار شده است.

نمایندهکیهان نوین: حسین دهدشتی یکی از نمایندگان مجلس خبر احضار سلطانی را تایید کرده و می‌گوید: “نمی‌دانم دلیل این کار چه بوده؟ نماینده حق دارد در مورد مسایل مختلف اظهارنظر کند و فساد همیشه خط‌‌ قرمز بیان مسایل است.”

وی در مورد «درخواست‌های مکرر» برای حضور نماینده قوه‌ قضاییه در جلسه‌های کمیسیون انرژی مجلس خبر می‌دهد: “سه‌بار درخواست کرده‌ایم و هیچ‌بار هم نماینده‌ای به جمع کمیسیون اضافه نشده است. ما پیگیر اخبار تخلف هستیم و نمی‌شود نماینده مجلس در این زمینه بی‌اطلاع باشد. اگر ورود به‌موقع مجلس و سخنان وزیر نفت نبود، شاید پرونده زنجانی مدت دیگری به همان شکل ادامه می‌یافت. به همین‌ خاطر نمایندگان نیازمند تقدیر‌ند نه احضاریه.”

علیرضا محجوب یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خبر احضار امیرعباس سلطانی را شنیده و می‌گوید: “نمایندگان پیگیر در مجلس در این زمینه به‌طور کامل از ایشان دفاع خواهند کرد.”

سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس و یکی از اعضای کمیته سه‌نفره پیگیری پرونده بابک زنجانی است.

سلطانی اواسط مهرماه امسال در مورد این‌که بابک زنجانی در زندان باشد، ابراز تردید کرده و گفته بود: “اعضای تیم زنجانی یک ‌باند هستند و مافیا دارند و مدام بابک‌سازی می‌کنند، بابک زنجانی کوچک‌تر از این حرف است که همه این کارها را به تنهایی انجام داده باشد.”

به گفته سلطانی “شرایط زنجانی ایده‌آل است حتی از زمانی که آزاد بود هم راحت‌تر است. نگرانی ندارد و عواملش در وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های سیاسی و اقتصادی فعال هستند. زنجانی اکنون آزاد نیست اما صد‌ نفر مانند بابک زنجانی کارهای او در بیرون از زندان را پیش می‌برند.”

بابک زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲بازداشت شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'