سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
“پایان یکه تازی های دهه 70 انصار حزب اله”

“پایان یکه تازی های دهه 70 انصار حزب اله”

مشاور فرهنگی حسن روحانی نسبت به گشت ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌اله واكنش نشان داد.

download (1)کيهان نوين: حسام‌الدین آشنا ، در خصوص گشت‌ ارشاد موتوری گروه انصار حزب‌اله گفت: عبدالحمید محتشم خوب است به یاد داشته باشد دوران تركتازی‌های دهه 70 به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت كشور و نه حتی بسیج هیچ‌كدام از موتورسوارهای ایشان استقبال نخواهند كرد به خصوص اینكه اگر كلاه ایمنی به سر نداشته باشند.

لازم به ذكر است كه ۲۳ شهریور ماه امسال انصار حزب اله به طور رسمی اعلام کرد که با چهار هزار نیرو برای مبارزه با بدحجابی و فساد به سطح شهر می‌آید و نیروهای موجود برای پوشش کامل این فریضه سه هزار زن و بقیه مرد هستند. درحالی که در‌‌ همان موقع وزارت کشور اعلام کرد هرگونه فعالیت دسته جمعی از جمله گشت‌های امر به معروف و نهی از منکر انصار حزب الله باید با مجوز وزارت ارشاد صورت گیرد. دبیر کل انصار حزب الله با صدور بیانیه‌ای با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی ذکر لسانی را بلامانع دانست و کارشان را فریضه‌ای دانست که به هیچ قانونی مربوط نیست.

ستاد اجرایی انصار حزب‌اله روز چهارشنبه نیز در بیانیه‌ای با بیان اینكه گروه‌های امر به معروف و ناهی از منكر سیار نه ضابط قضایی هستند و نه مامور به بگیر و ببند كه نیاز به كسب اجازه از كسی داشته باشند. آنان جمعی دغدغه‌مند هستند كه در این وانفسای لجام گسیختگی فساد و فحشا در معابر برای اقامه فریضه واجب الهی قیام كرده اند و هزینه آن را نیز به جان خریده اند كه تاریخ همین چند ساله شاهد محكمی بر مظلومیت و صلابت آمران به معروف و ناهیان از منكر است، با اعلام شماره‌ای به منظور تكمیل و گسترش گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منكر از آقایان و بانوان درخواست كرد به عضویت این ساماندهی دربیایند.

همچنین روح‌اله جمعه‌ای رییس مرکز اطلاع رسانی و امور بین‌المل وزارت کشور در گفت‌وگویی كها روز چهارشنبه داشت، تاکید کرد: هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌های وزیر کشور مبنی بر اینکه هر حرکت دسته جمعی نیاز به مجوز دارد، هستیم.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'