سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فراخواندن ابوبکر بغدادی توسط یک آمریکایی به مناظره درباره اسلام

فراخواندن ابوبکر بغدادی توسط یک آمریکایی به مناظره درباره اسلام

«باراک بارفی» نویسنده و پژوهشگر آمریکایی در «موسسه آمریکای جدید»، که از دوستان «ستیون سوتلوف» روزنامه نگار اعدام شده توسط گروه داعش است ، روز چهارشنبه 12 شهریور، ابو بکر بغدادی خلیفه خودخوانده داعش را به مناظر درباره دین اسلام فرا خواند.

indexکیهان نوین: بارفی پس از کشته شدن دوستش توسط داعش با خواندن بیانیه ای در برابر منزلش در فلوریدا ، اعدام سوتلوف را تسلیت گفت و در پایان بیانیه اش به زبان «عربی » اظهار داشت :« پیامی دارم به امت اسلامی ، ستیون سوتلوف در راه خدا شهید شد، او به دلیل اینکه جهان عرب و اسلام را دوست داشت به این کشورها سفر کرد تا پیام آنها را به جهان برساند.»

مقاله نویس آمریکایی سپس افزود : “و پیامی ویژه به ابو بغدادی (خلیفه خودخوانده داعش ) دارم، تو درباره رمضان گفتی که ماه رحمت است . پس رحمت تو کجاست ؟ ترور اسلام و قرآن ! من آماده ام . من این آیه قرانی را به خوبی می دانم” . او سپس آیه ۱۹۰ قرآن را خواند: « وقاتلوا في سبيل الله الذين يقاتلونكم ولا تعتدوا إن الله لا يحب المعتدين.» (و جنگ کنید در راه خدا با کسانیکه با شما بجنگند و تجاوز نکنید همانا خداوند تجاوزگران را دوست ندارد.)

وی در ادامه خطاب به رهبر داعش گفت: «ای ابو بکر ، من آماده بحث کردن هستم من با اندرز نیکو آمده ام . شمشیری با خود ندارم . من در انتظار این دعوت خواهم ماند.»

او درباره دوستش گفت: « سوتلوف یک قهرمان نبود. او روزنامه نگاری بود که به کشورهای عربی رفت و در پایان از جان خود گذشت تا مشکلات منطقه را به جهان منعکس کند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'